در جلسه سندیکا با مدیرعامل توانیر مطرح شد؛

مطالبات اعضای سندیکا را پرداخت کنید

جلسه نمایندگان هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر، سید علائی معاون هماهنگی امور مالی و پشتیبانی مجامع توانیر و چهل امیرانی رئیس دفتر هیات مدیره این شرکت سوم مرداد ماه برگزار شد.
مطالبات اعضای سندیکا را پرداخت کنید
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵

مطالبات، شاخص‌های تعدیل، غربالگری قراردادهای توزیع و انتقال، قرارداد تیپ، برنامه هفتم توسعه و همکاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی از جمله محورهای مطرح در این جلسه بود. 

بعد از ارائه گزارشی از ظرفیت و توانمندی شرکت‎های عضو سندیکا،  بر ضرورت اهتمام ویژه به پرداخت مطالبات اعضا تاکید شد. نمایندگان سندیکا در این جلسه تبعات و پیامدهای عدم پرداخت به موقع مطالبات بر کسب و کار صنعت را تشریح کردند. مقرر شد جلسه بعدی سندیکا با توانیر برای بررسی بیشتر محورهای مورد نظر با حضور مدیرعامل و تمامی معاونان وی برگزار شود. 

مدیرعامل توانیر از نمایندگان هیات مدیره سندیکا درخواست کرد که گزارشی جامع از توان تولید داخلی، ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی و ظرفیت اشتغال در صنعت برق ارائه دهند، این گزارش باید مبتنی بر آماری باشد که نشان دهد امروز چه میزان از توان تولید داخلی استفاده می‌شود و توان واقعی تولید داخلی چقدر است. 

در بررسی محورهای برنامه هفتم توسعه، بودجه سال 1402 و طرح مانع ‎زدایی از صنعت برق از سندیکا درخواست شد در ورود به این محورها و ارائه پیشنهادات خود به مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای عمل کند که صنعت برق آسیب نبیند و قانونی به ضرر این صنعت تصویب نشود. 

در این جلسه تاکید شد که مدیریت خاموشی‌ها و برنامه ریزی برای خصوص خاموشی صنایع به طوری انجام شده است که نمی‎تواند موجی در تغییر و افزایش قیمت ایجاد کند. در بخش بعدی جلسه تاکید شد که غربالگری قراردادهای توزیع و انتقال می‌تواند افرایش میزان بدهی‌را کنترل کند، قرارداد تیپ نیز نوعی درمان برای بسیاری از مشکلات صنعت برق است. 

در بخش بعدی جلسه نمایندگان سندیکا اظهار کردند که برای مدیریت منابع راهکارها و پیشنهادات لازم را بررسی کرده‎اند و می‎توانند در مسیر معرفی روش‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق و تامین مالی این صنعت به توانیر کمک کنند. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.