شرایط و جزئیات اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیأت‌ مدیره سندیکا

سندیکای صنعت برق ایران در اطلاعیه‌‌ای شرایط کاندیداتوری در انتخابات دوره جدید هیأت مدیره سندیکا را اعلام و از اعضایی که تصمیم دارند در این دوره از انتخابات کاندیدا شوند، درخواست کرده‌ است فرم مربوطه را تکمیل و تا پایان روز هشتم شهریور ماه به دبیرخانه سندیکا ارسال کنند.
شرایط و جزئیات اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیأت‌ مدیره سندیکا
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۵/۲۶

در این اطلاعیه آمده است با عنایت به اتمام دوره‌ هفتم هیأت‌مدیره، در مجمع عمومی سالیانه سندیکا مورخ 1400/06/22 انتخابات دوره جدید هیأت‌مدیره نیز در دستورکار مجمع خواهد بود لذا از اعضای محترم سندیکا تقاضا می‌شود ضمن مطالعه نکات مهم در خصوص کاندیداتوری دوره جدید هیأت‌مدیره سندیکا که پیوست می‌باشد، با تکمیل فرم پیوست و ارسال به همراه معرفی‌نامه از سوی شرکت متبوع خود، مراتب را تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ 1400/06/08 به دبیرخانه سندیکا (شماره فکس 66944967 و یا آدرس ایمیل info@ieis.irاعلام فرمایند. 

طبق این اطلاعیه اعلام کاندیداتوری برای هیأت‌مدیره سندیکا تا روز برگزاری مجمع امکانپذیر است ولی با توجه به اینکه در نظر است بسته‌های ویدئویی و چاپی برای معرفی کاندیداهای محترم تهیه شود، پس از تاریخ مذکور امکان فراهم آوردن خدمات معرفی برای کاندیداهای محترم میسر نخواهد بود و همچنین با توجه به محدودیت زمان مجمع و عدم امکان معرفی کاندیداهای محترم در زمان مجمع عمومی، ارائه برنامه‌ها و معرفی رزومه‌ها تنها از طریق خدمات ویدئویی و چاپی امکان‌پذیر است. 

مواردیکه که به عنوان نکات مهم در خصوص کاندیداتوری دوره جدید هیأت‌مدیره سندیکا اعلام شده است به این شرح است:

1.براساس بند 2 ماده13 اساسنامه سندیکا نماینده هر عضو حقوقی در سندیکا جهت شرکت در مجامع عمومی و انشاء رأی و کاندیدا شدن باید دارای معرفی‌نامه رسمی از سوی شرکت خود باشد. نماینده مزبور مکلف است شخصاً و اصالتاً در مجامع شرکت کرده و اجازه توکیل این حق را به غیر ندارد. هر شخص حاضر در مجمع تنها دارای یک رای می باشد. لذا مقتضی است نمایندگان محترم شرکت‌ها برای حضور در مجمع‌عمومی نیز اصل معرفی‌نامه (فرم معرفی نماینده شرکت جهت حضور در مجمع عمومی و انتخابات دوره هشتم هیات مدیره سندیکا) و مدارک معتبر شناسایی خود را همراه داشته باشند. 

2.براساس بند 1ماده 29 اساسنامه سندیکا، هیأت مدیره سندیکا مرکب است از 11 نفر عضو اصلی و 4 نفر عضو علی‌البدل که توسط مجمع عمومی عادی از بین اعضای حاضر در مجمع برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند.

3.براساس بند 2 ماده 29 اساسنامه سندیکا، شرایط عضویت در هیأت مدیره به شرح زیر است: 

ـ دارابودن تابعيت ايراني 
ـ داشتن حسن شهرت 
ـ متدين به يكی از اديان رسمی كشور 
ـ حداقل 5 سال سابقه مدیریت مرتبط در زمینه موضوع فعالیت سندیکا
ـ دارای کارت معتبر بازرگانی/ عضویت اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سراسر کشور

4.طبق تبصره بند 2 ماده 29 انتخاب بيش از دو بار متوالي هر يك از اعضای هيات مديره مستلزم كسب دو سوم آرای اعضای حاضر در جلسه مجمع عمومی می‌باشد.

5.براساس بند2 ماده 29 اساسنامه سندیکا، نماينده هر عضو جهت كانديدا شدن در انتخابات هیأت مدیره سندیکا بايد عضو هيات‌مديره يا مديرعامل شرکت مربوطه به همراه معرفي‌نامه از سوي شركت خود باشد. لذا ضروری است نامزدهای محترم انتخابات معرفی‌نامه کتبی از سوی شرکت متبوع با موضوع کاندیداتوری در انتخابات (بهمراه فرم اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیأت مدیره یا بازرس دوره هشتم سندیکا) به همراه روزنامه رسمی مدیران را به دبیرخانه سندیکا ارائه فرمایند.

6.طبق مقررات اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ایران، برای کاندیداتوری در انتخابات هیأت‌مدیره، ارائه کارت‌عضویت و یا کارت‌بازرگانی حقوقی معتبر الزامی است. لذا ضروری است شرکت‌هایی که علاقمند به معرفی کاندیدا برای انتخابات هیأت‌مدیره سندیکا می‌باشند و تاکنون نسبت به دریافت یا تمدید کارت‌بازرگانی یا ‌عضویت در اتاق‌بازرگانی اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به صدور یا تمدید اعتبار کارت شرکت متبوع خود اقدام فرمایند.

7.براساس ماده 27 اساسنامه سندیکا، در صورت استعفا از عضویت، اخراج و یا انحلال عضو حقوقی که نماینده آن در ارکان سندیکا دارای سمت است، ماموریت آن نماینده نیز به تبع وی خودبخود منتفی و زایل خواهد شد.

8.براساس ماده 28 اساسنامه سندیکا، چنانچه نماینده عضو حقوقی سندیکا پس از انتخاب در ارکان، به هر دلیلی از شرکت متبوع خود خارج گردد، پس از اعلام کتبی شخص حقوقی، به خودی خود از سمتی که در سندیکا دارد معزول و هیچگونه سمتی در سندیکا  نخواهد داشت و عضو علی‌البدل دعوت و در صورت نیاز، برابر مقررات، انتخابات به‌عمل خواهد آمد.

9.طبق روال موفق دوره قبلی انتخابات هیأت مدیره در نظر است نامزدهای انتخابات هیات مدیره چند هفته قبل از زمان مجمع عمومی از طریق رسانه‌های سندیکا به اعضا معرفی شوند. از اینرو مقتضی است اعضای محترمی که علاقمند به استفاده از این فرصت هستند درخواست مکتوب از سوی شرکت متبوع، یک قطعه عکس پرسنلی و رزومه و برنامه های پیشنهادی خود را تاریخ 1400/06/08 به دبیرخانه سندیکا ارسال نمایند. (فرم درخواست استفاده از خدمات معرفی نامزدهای محترم از طریق رسانه‌های سندیکا متعاقبا از طریق اطلاعیه مربوطه برای کاندیداهای محترم اطلاع‌رسانی خواهد شد).

10.طبق مصوبه کارگروه نظارت بر حسن اجرای مجمع عمومی و انتخابات دوره هشتم سندیکا، هزینه خدمات معرفی نامزدهای محترم هیأت مدیره در کتابچه اطلاعاتی مربوطه و فیلم ویدیویی معرفی کاندیداها که در جلسه مجمع ارائه خواهد شد از کاندیداهای محترم دریافت می گردد.

11.اعلام کاندیداتوری برای هیأت مدیره و بازرس سندیکا تا روز برگزاری مجمع امکانپذیر است. لیکن با توجه به اینکه در نظر است بسته ویدئویی و چاپی برای معرفی کاندیداهای محترم تهیه شود، پس از تاریخ 1400/06/08 امکان فراهم آوردن خدمات فوق برای کاندیداهای محترم میسر نخواهد بود. و همچنین با توجه به محدودیت زمان مجمع و عدم امکان معرفی کاندیداهای محترم در زمان مجمع عمومی، ارائه برنامه‌ها و معرفی رزومه‌ها تنها از طریق خدمات ویدئویی و چاپی امکان پذیر است.

12.معرفی نامزدهای محترم هیأت مدیره و بازرس سندیکا از تاریخ 1400/06/01 آغاز خواهد شد.

شرایط و فرم اعلام کاندیداتوری در انتخابات هیات مدیره سندیکا 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.