انتخاب دبیر کارگروه تغییر اقلیم وزارت نیرو از سندیکا

علی تبیانیان، دبیر کمیته‌های تخصصی سندیکای صنعت برق ایران، به عنوان دبیر کارگروه تغییر اقلیم وزارت نیرو انتخاب شد.
انتخاب دبیر کارگروه تغییر اقلیم وزارت نیرو از سندیکا
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳

کارگروه تغییر اقلیم وزارت نیرو با رویکرد بین‌الملل که در مرکز امور بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق مستقر است، سال ۱۳۹۶ با هدف نظارت، هماهنگی، پایش، جمع‌بندی و ارائه گزارش‌های بین‌المللی در رابطه با کاهش، سازگاری و تاب‌آوری مرتبط با تغییر اقلیم و سازوکار‌های اقتصاد کم کربن، استفاده از امکانات صندوق‌های بین‌المللی محیط زیست انرژی، آموزش، آگاه‌سازی و بسترسازی مبانی تغییر اقلیم تشکیل شده است.

اعضای این کارگروه را نمایندگان معاونت آب و آبفا، شرکت توانیر، ساتبا، پژوهشگاه نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت مهندسی آبفای کشور، سندیکای صنعت برق ایران، مرکز امور بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق، عضو خبره از وزارت صمت و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل می‌دهند. خانم دکتر رحیمی ریاست کارگروه تغییر اقلیم با رویکرد بین‌الملل را بر عهده دارند. 

آموزش، آگاه‌سازی و بسترسازی در مورد بازار‌ها و صندوق‌های بین‌المللی اقلیم (adaptation fund, green climate fund, CDM و ...)، کنوانسیون تغییر اقلیم، پروتکل کیوتو، توافقنامه پاریس، آیین‌نامه اجرایی کنوانسیون تغییر آب و هوا و پروتکل‌های آن، نشست‌های بین‌المللی اقلیم (COP)، آشنایی با انتقال فناوری و شبکه فناوری اقلیم (TEC, CTCN) برخی از فعالیت‌هایی است که توسط این کارگروه به انجام رسیده است. 

 فهرست انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با استفاده از نرم‌افزار‌های بین‌المللی و ملی، هماهنگی و پایش فعالیت‌های تغییر اقلیم بخش‌های عضو براساس شاخص‌های کمی و کیفی سازمان محیط زیست در تغییر اقلیم (کسب رتبه دوم دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته)، بحث و بررسی پروژه‌ها، گزارش‌ها، مواضع و فعالیت‌های تغییر اقلیم دو جانبه و بین‌المللی نیز بخش دیگری از اقدامات این کارگروه است. 

پیش از این نمایندگان شرکت تولید برق حرارتی و شرکت مدیریت منابع آب ایران مسئولیت دبیری کارگروه فوق را بر عهده داشته‌اند و از ابتدای دی ماه سال ۹۹ این مسئولیت به نماینده سندیکای صنعت برق ایران واگذار شده است.

گفتنی است مهندس تبیانیان دانش‌آموخته رشته مدیریت انرژی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه پلی تکنیک تهران و دبیر کمیته‌های تخصصی سندیکا هستند. کمیته سازندگان و حمایت از ساخت داخل، کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر و کمیته ارزیابی و تشخیص صلاحیت از شاخص‌ترین کمیته‌هایی هستند که ایشان عهده‌دار مسئولیت آن در سندیکای صنعت برق ایران می‌باشند.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.