ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها تشکیل شد

ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل‌شده است.
ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها تشکیل شد
تاریخ : ۱۳۹۸/۱۲/۱۱

روز گذشته ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل‌شده است.

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران درباره این ستاد گفت: با توجه به اینکه دولت می‌خواهد از مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و متأثر از شیوع کرونا ویروس حمایت کند، صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی درزمینهٔ کاهش آثار مخرب کرونا بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پیشنهاد واقع‌بینانه ارائه دهند تا این ستاد بتواند برای جلوگیری از آسیب‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشد.

هدف از تشکیل ستاد بررسی اثرات ویروس کرونا در اقتصاد و کسب‌وکارها، آسیب‌شناسی این کسب‌وکارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت است. به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی کسب‌وکارهای کوچک مشمول سیاست‌های تشویقی می‌شوند. جزئیات بسته پیشنهادی ستاد «بررسی اثرات ویروس کرونا در تجارت» حاکی است، سیاست‌های تشویقی در بخش «مالیات»، «استمهال وام‌های بانکی» و «بیمه تأمین اجتماعی» از سوی متولیان در نظر گرفته‌شده تا مشاغل خُرد آسیب‌دیده از کرونا، نابود نشوند. البته این بسته تنها شامل کسب‌وکارهای خُرد نیست و سیاست‌گذار برای آسیب‌دیدگی بخش‌هایی که در تجارت خارجی به دلیل کرونا صدمه‌دیده‌اند، مشوق‌های مشابهی تعریف کرده است.

به گفته مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ویروس کرونا باعث آسیب به کسب‌وکارهای کوچک، مانند اغذیه‌ای‌ها شده است و به همین دلیل بسته ویژه‌ای پیشنهادشده تا بخشی از مالیات، استمهال وام، بیمه تأمین اجتماعی و سایر مشوق‌های تشویقی به این کسب‌وکارها اختصاص یابد تا آسیب نبینند.

مدرس خیابانی گفته است: حتی بخش‌هایی که در تجارت خارجی آسیب‌دیده‌اند هم مدنظر قرار داده‌ایم، اگرچه با رایزنی‌های صورت گرفته مرزها باز می‌شوند.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.