پیگیری قراردادهای متوقف صنعت برق از طریق دادستانی کل کشور

شصت و چهارمین جلسه دوره هفتم هیات ‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، هشتم دی سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
پیگیری قراردادهای متوقف صنعت برق از طریق دادستانی کل کشور
تاریخ : ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

شصت و چهارمین جلسه دوره هفتم هیات ‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، هشتم دی سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسه قبل هیات‌‎ مدیره توسط دبیر سندیکا ارائه شد.

در این گزارش به تهیه و ارائه پیشنهادات سندیکا برای اصلاح لایحه بودجه سال 1399 در حوزه صنعت برق به کمیسیون‌های مجلس و اتاق، گزارش آخرین وضعیت مطالبات اعضا از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو به توانیر، تشکیل کارگروه تعرفه و استعلام نظر از اعضا در خصوص تعرفه‌های گمرکی، آغاز ارزیابی و تشخیص صلاحیت یراق‌سازان با ارجاع پرونده‌ها از سوی توانیر به سندیکا اشاره شد. پیگیری رفع چالش‎های حق ‌بیمه قراردادها از معاون وصول درآمد سازمان تامین اجتماعی، ارسال پیشنهادات سندیکا برای اصلاح بخشی از قوانین و مقررات مالیات به اتاق تهران، ارائه نقش راه توسعه صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی برق در اتاق تهران و تقدیر اتاق از عملکرد سندیکا در این پروژه و احیای کمیته تامین مالی و همکاری‌های مشترک با عنوان کمیته مالی بانکی با مأموریت‌های کامل‌تر بخش دیگری از گزارش دبیر سندیکا بود. در این گزارش همچنین به ارائه نهایی فهرست بهای پست، انتقال، توزیع و خطوط زمینی انتقال و توزیع به سازمان برنامه اشاره شد. 

در ادامه جلسه با توجه به تهیه گزارش مربوط به آخرین وضعیت مطالبات اعضا از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، مقرر شد دبیرخانه و هیات‌مدیره موضوع را از طریق معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی و امور مجامع شرکت توانیر پیگیری کنند. 

موضوع پذیرش ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی صندوق ضمانت صادرات در افغانستان که با پیگیری های متسمر سندیکا و تشکل‌های مرتبط به سرانجام رسیده است محور بعدی جلسه بود و به این مساله اشاره شد و مقرر شد اطلاع رسانی های لازم در این خصوص به اعضا صورت گیرد و برای شرکت هایی که مشکل آنها همچنان حل نشده است پیگیری‌های لازم انجام شود. 

در ادامه با اشاره و تاکید بر فعال شدن کمیته مالی بانکی سندیکا مقرر شد گزارشی از برنامه‌ها و ماموریت‌های این کمیته در جلسه آتی هیات مدیره ارائه شود. 

در بخش بعدی جلسه گزارشی از درآمدها و هزینه‌های سندیکا طی 9 ماهه سال جاری و شرایط مالی کنونی سندیکا توسط دبیر سندیکا ارائه و با موافقت اعضا مقرر شد پیش‌نویس آیین‌نامه عضویت که توسط واحد عضویت تهیه شده و منشور اخلاقی سندیکا که به تصویب کمیته حقوقی قراردادها رسیده است در اختیار معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی قرار گیرد و پس از جمع‌بندی جهت تصمیم‌گیری در اختیار هیات مدیره قرار گیرد.

در ادامه گزارشی از همکاری سندیکا با کارگزاری خانه گسترش بیمه به منظور توسعه خدمات بیمه‌ای ارائه شد. هیأت مدیره ضمن استقبال از تجمیع موضوعات بیمه‌ای برای تقویت توان چانه‌زنی سندیکا با شرکت‌های بیمه‌گر به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر برای اعضا و همچنین تامین مالی برای سندیکا، مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور جذب مشارکت حداکثری اعضا برای تقویت پکیج بیمه‌ای سندیکا صورت گیرد و همکاری لازم با کارگزاری بیمه انجام شود. 

در بخش دوم جلسه رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا و سایر اعضای هیأت مدیره ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برطرف شدن مشکل قراردادهای متوقف، چالش‌های موجود برای رفع مشکل این قراردادها را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد پیگیری‌های لازم در این خصوص از طریق دادستانی کل کشور صورت پذیرد. همچنین بر لزوم نظارت دادستانی کل کشور و سازمان‌های وابسته از جمله سازمان بازرسی کل کشور بر قراردادهای جاری و آتی صنعت برق نیز تاکید شد. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.