با موافقت هیات مدیره سندیکا در دستور کار قرار گرفت؛

تهیه اولویت‌های پیشنهادی 100روزه برای وزیر نیروی آینده

نود و چهارمین جلسه دوره هفتم هیات ‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، بیست و دوم تیرماه سال جاری با حضور اعضای هیات مدیره و بازرسین سندیکا به صورت برخط برگزار شد.
تهیه اولویت‌های پیشنهادی 100روزه برای وزیر نیروی آینده
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۵/۰۹

در ابتدای جلسه، گزارشی از اهم اقدامات دبیرخانه در طول دو هفته گذشته توسط دبیر سندیکا ارائه شد. در این گزارش به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سندیکا با حضور خبرنگاران رسانه‌های اقتصادی و انعکاس اخبار آن در بیش از 30 رسانه معتبر، حضور نایب رئیس سندیکا در گفتگوی ویژه خبری همراه با سخنگوی صنعت برق و طرح مشکلات و چالش‌های اعضای سندیکا، ابلاغ قرارداد تیپ خرید از سوی شرکت توانیر به شرکت‌های تابعه، جلسه با دادستانی و موافقت معاون قضایی دادستان کل کشور با دعوت از معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توانیر در جلسه ویژه سازمان بازرسی و نیز تهیه گزارش علل خاموشی برق و ارائه راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن و ارائه به کمیسیون‌های مختلف مجلس و اتاق بازرگانی اشاره شد.

همچنین انعکاس خسارات ناشی از قطعی برق اعضا به اتاق و خانه صنعت و معدن، انعقاد قرارداد سندیکا با پژوهشگاه نیرو در تدوین مشخصات فنی و روش اجرایی جامع سیستم‎های اتوماسیون پست‌های فشار قوی، حضور نمایندگان شعبه اصفهان سندیکا در جلسه شورای گفتگوی دولت بخش خصوصی اصفهان، هماهنگی ارائه گزارش سندیکا از وضع موجود صنعت بر در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان تهران و هیأت نمایندگان اتاق ایران، انتشار شماره 5 نشریه سراسری ستبران شماره 126 متوالی) و نیز آماده شدن صورت‌های مالی منتهی به 30 اسفند 1399 جهت ارائه به هیأت‌مدیره و بازرس محترم نیز بخش دیگری از گزارش دبیر بود. 

در ادامه با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری نشست مشترک دادستانی و سازمان بازرسی با معاون برق وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر و سندیکا، مقرر شد موضوعات مطالبات، قراردادها و تامین اجتماعی به عنوان موضوعات کلیدی به صورت متمرکز در این جلسه مطرح شوند. 

موضوع خرید تجهیزات کلیدی صنعت برق از طریق بورس و چالش‌های ناشی از آن برای اعضای سندیکا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جلسه‌ای در این خصوص از سوی کمیته تخصصی سازندگان برنامه‌ریزی و نظرات کمیته‌های مرتبط در مورد این موضوع برگزار شود. همچنین پیشنهاد شد تشکیل کنسرسیوم برای حضور در مناقصات تجهیزات کلیدی در دستور کار کمیته‌های تخصصی قرار گیرد.

با توجه به درخواست انجمن فولاد برای جلسه و همکاری با سندیکا برای بررسی تخصصی چالش تامین پایدار برق زنجیره فولاد، مقرر شد هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری یک نشست مشترک با انجمن فولاد انجام شود.

در ادامه جلسه با توجه به اینکه خاموشی‌های اخیر، خسارات جبران‌ناپذیری به شرکت‌های عضو وارد کرده و برآورد دقیق آن در شرایط حاضر امکان پذیر نیست مقرر شد معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکا گزارشی تحلیلی در خصوص هزینه‌‎های خاموشی برای شرکت‌های عضو تهیه و آن را به هیأت مدیره ارائه کند. همچنین پیشنهاد شد سندیکا میزان و میزان تاثیرات احتمالی خاموشی‌های تابستان و زمستان بر تورم و راهکارهای عملیاتی مواجهه با خاموشی‌ها را بررسی کند. 

همچنین در راستای ارائه پیشنهادات سندیکا به دولت آینده، پیشنهاد شد اولویت‌های پیشنهادی صد روزه برای وزیر نیروی آینده، نیز تهیه و این برنامه پس از کسب نظرات هیأت مدیره نهایی شود.

در ادامه پیشنهاد شد سندیکا ضمن تشکیل معاونت کسب و کار در ساختار اجرایی خود، بر روی موضوعاتی نظیر فروش خاموشی، برق‌رسانی و تامین برق صنایع در قالب ساختاری خارج از شبکه و نیز تدوین مدل‌های نوین برای توسعه کسب و کار اعضا را در دستور کار خود قرار دهد. 

در پایان جلسه هیات‌مدیره از دبیرخانه و روابط‌عمومی بابت برگزاری موفق نشست مطبوعاتی و انعکاس گسترده مسائل و مشکلات شرکت‌های عضو و دیدگاه‌های سندیکا در رسانه‌های اقتصادی کشور تقدیر کرد. 

*با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا جلسه کاملا آنلاین برگزار شده و عکس آرشیوی است.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.