الزام حمایت از دانش بنیان‌ها در صنعت برق

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب در بازدید از جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو، حمایت از دانش بنیان‌ها و پشتیبانی از تجاری‌سازی محصولات آنها را از اصلی‌ترین سیاست‌های شرکت ساتکاب اعلام کرد.
الزام حمایت از دانش بنیان‌ها در صنعت برق
تاریخ : ۱۴۰۰/۱۰/۰۱

به گزارش سندیکای صنعت برق ایران به نقل از برق نیوز، مجتبی اکبری در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را محلی برای معرفی آخرین محصولات و دستاورد‌های صنعت آب و برق دانست و افزود: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر جامعه، جشنواره‌های پژوهش محور می‌تواند حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت آب و برق را از مشکلات پیش رو جدا کرده و در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب در ادامه ضمن اشاره به اینکه «ساتکاب» طبق اساسنامه موجود، «حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور و پشتیبانی از تجاری سازی محصولاتشان» را در دستور کار خود دارد، یادآور شد: حمایت از ساختِ داخل و توسعه صادرات جزو اموری است که ساتکاب همواره به طور جدی به آن پرداخته و با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت آب و برق تاکنون به تجاری سازی محصولات زیادی در این حوزه کمک کرده است.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را محلِ مناسبی برای امضای تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های تجاری ذکر کرد که در بستر حضور شرکت‌های دانش بنیان و دولتی شکل می‌گیرد.

اکبری در ادامه با حضور در محل غرفه شرکت‌های دانش بنیان ضمن بازدید از آخرین دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپِ حاضر در این غرفه، با گفت و گوی رو در رو با آن‌ها ابراز امیدواری کرد؛ توسعه صنعت آب و برق با حضور مثمر ثمرِ نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش محور با حمایت‌های شرکت مادر تخصصی ساتکاب افزایش یابد.

گفتنی است، شرکت مادر تخصصی ساتکاب با سیاست حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تقویت تجاری سازی و توسعه صادرات، میزبان آخرین دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت آب و برق مانند «سامانه کنترل بار آویسان»، «پمپ‌های بهینه شده در حوزه مصارف کشاورزی»، «کنتور‌های هوشمند تولیدی شرکت البرز توان»، «سیستم شبیه سازی هیدرولیک برنولی»، «گلخانه تاریک» و دیگر اختراعات و نوآوری‌ها در صنعت آب و برق بوده است.

لازم به ذکر است، این جشنواره از ۲۹ آذر ماه تا یکم دی ماه سال جاری در محل پژوهشگاه نیرو برپا است.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.