شفاف‌سازی و مقررات‌زدایی؛ دو گام اصلی سازمان تامین اجتماعی در تحقق اهداف

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامه هایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی، گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها است.
شفاف‌سازی و مقررات‌زدایی؛ دو گام اصلی سازمان تامین اجتماعی در تحقق اهداف
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

علی جهانی در جلسه سندیکای صنعت برق ایران که در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از شرکای اجتماعی و در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه بیمه قراردادها با حضور نماینده شرکت توانیر و هیات رئیسه سندیکای صنعت برق ایران و معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، سازمان تأمین اجتماعی را یک نهاد بیمه‌گر عمومی و غیردولتی دانست و افزود: هزینه، مصارف، خدمات و تعهدات این سازمان به ماهیانه ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال جاری (۱۴۰۰) رسیده است.

جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری موثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است، افزود : شفافیت سازی ، بهبود روش ها ، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.

وی به مشکلات کارفرمایان در حوزه بیمه ای اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استان ها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط ، ارتقاء سطح شفاف سازی و پاسخگویی بوده و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیت های سازمانی نیز با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروه های بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده است، خاطر نشان کرد: کارفرمایان همواره به منزله اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای بوده و نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامه هایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی، گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها است.

وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو  مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان ، کارگران و دولت شکل می گیرد، اذعان داشت سازمان تامین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان بعنوان ذینفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گام های مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.

جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویت های اصلی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: شناسایی مشکلات، نقطه‌نظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیت‌های اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان نیز باید اصلاح شود، گفت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی می توان آگاهی کارفرمایان ، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقاء داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمه‌ای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان می‌شود را نیز حل کرد، یادآور شد: این دوره های آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تامین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی یابند.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.