تاکید بر اجرای پروژه‌های مشترک توسط ایران و روسیه در کشورهای ثالث

جلسه اعضای هیات تجاری استان سوردلوفسک از کشور روسیه با محمدعلی فرحناکیان مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل هفتم خرداد ماه در محل وزارت نیرو برگزار شد. در این جلسه نمایندگان سندیکای صنعت برق ایران، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران، انجمن مشاوران ایران، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و نماینده شرکت‌های مپنا و صانیر نیز حضور داشتند.
تاکید بر اجرای پروژه‌های مشترک توسط ایران و روسیه در کشورهای ثالث
تاریخ : ۱۴۰۲/۰۳/۱۱

در این جلسه اعضای حاضر به معرفی انجمن و شرکت متبوع خود و فعالیت‌های آن پرداختند. نماینده سندیکای صنعت برق ایران نیز، ضمن معرفی سندیکا به توانمندی و ظرفیت اعضای خود و زمینه فعالیت آنها اشاره کرد. 

در این جلسه بر اتصال شبکه برق ایران و روسیه از مسیر آذربایجان و استفاده از پتانسیل دسترسی شبکه برق ایران به کشور‌های متقاضی انرژی الکتریکی و تبادل اطلاعات شرکت‌های فعال در حوزه صنعت برق و انرژی در استان سوردلوفسک و ایران تاکید شد. 
 همچین ضمن ضرورت معرفی توانایی‌های فنی و اجرایی شرکت‌های طرف روسی به صورت مکتوب به ایران، بر اعلام آمادگی ایران در حوزه فناوری‌های نوین و هم‌افزایی دانش فنی در این حوزه تاکید شد. 

اجرای پروژه‌های مشترک توسط ایران و روسیه در کشورهای ثالث، همکاری در حوزه تولید توربین‌های بخار و گاز و تبادل دانش فنی و ارتقائ سطح همکاری‌های طرفین با رویکرد تسهیلگری و راهبردی در آینده از جمله پیشنهادات مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل به طرف روسی بود. 

 



در بخش بعدی جلسه طرف روسی برای همکاری در زمینه آموزش‌های عالی اعلام آمادگی کرد. همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی دانشگاه اورال روسیه در پذیرش و آموزش نیروهای متخصص ایرانی تاکید شد. 

برگزاری همایش‌های بین‌المللی با مشارکت ایران در روسیه، توسعه همکاری در زمینه پروژه‌های تولید برق هیبرید و تجدیدپذیر و توسعه همکاری در رفع موانع و محدودیت‌های بین‌المللی ایجاد شده از اهم پیشنهادات اعضای هیات روسی بود. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.