طرح گرفتاری‌ها و پیگیری مطالبات بخش خصوصی صنعت برق در مجلس

اولین جلسه میز صنعت برق روز سی‌ام اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان تشکل‌های تخصصی حوزه برق به دعوت روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس در محل این کمیسیون با محوریت محور مطالبه و طرح مسائل بخش خصوصی صنعت برق کشور برگزار شد.
طرح گرفتاری‌ها و پیگیری مطالبات بخش خصوصی صنعت برق در مجلس
تاریخ : ۱۴۰۲/۰۳/۰۱

در این جلسه مهدی مسائلی به عنوان نماینده سندیکای صنعت برق ایران، مطالبات انباشته شده شرکت‌های عضو، چند نرخی بودن ارز دولتی و مشکلات تخصیص آن به واردات مواد اولیه صنعت برق از سوی بانک مرکزی، سامانه جامع تجارت و مشکلات ثبت سفارش سازندگان صنعت برق و محدودیت‌های ناشی از آن، تعرفه‌های گمرکی ابلاغی وزارت صمت برای تجهیزات انرژی‌های خورشیدی و ناترازی صنعت برق را به عنوان اهم مشکلات بخش خصوصی صنعت برق برشمرد. 

در این جلسه همچنین نمایندگان سایر تشکل‌هل مشکلات و مسائل اعضای خود در خصوص نابسامانی‌های ارزی، سامانه جامع تجارت، سامانه مالیاتی جدید، اختصاص اوراق خزانه و عدم پذیرش این اوراق توسط دارایی را مطرح کرده و خواستار رفع آنها از سوی کمیسیون صنایع شدند. 

بخشی از مباحث مطرح در جلسه در خصوص گرفتاری‌هایی بود که تنوع ارگان‌ها از جمله گمرک، بانک مرکزی، وزارت صمت و برای بخش خصوصی صنعت برق ایجاد کرده‌اند و لازم است در خصوص تسهیل‌سازی و رفع موانع ناشی از تصمیمات این ارگان‌ها، اقدامی انجام شود. 

بعد از طرح مسائل مرتبط با بخش خصوصی، مقرر شد خسارات ناشی از قطع برق بر صنایع توسط تشکل‌های مختلف حاضر در جلسه تهیه و بعد از تجمیع از طرف سندیکا به کمیسیون صنایع مجلس ارسال شود. 

همچنین بنا شد جلسه آتی میز صنعت برق روز 20 خرداد ماه 1402 در محل سندیکای صنعت برق ایران برگزار شود.


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.