طبق بخشنامه گمرک ایران؛

ورود کالاهای بدون انتقال ارز ، با هر ارزشی ، بدون کد رهگیری بانک آزاد شد

دستورالعمل جدید دفتر واردات گمرک ایران در خصوص بند ۱ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (ورود کالا به صورت بدون انتقال ارز) ، بدون سقف ارزش، به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.
ورود کالاهای بدون انتقال ارز ، با هر ارزشی ، بدون کد رهگیری بانک آزاد شد
تاریخ : ۱۴۰۲/۰۲/۲۵

در این بخشنامه که از سوی مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران صادر شده است، شروط بند یک ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، عبارت است از نداشتن جنبه تجاری و ورود توسط واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری. همچنین بر این اساس بند ۱ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی مذکور سقف ارزشی نداشته و بنابراین نیاز به کد رهگیری بانک مرکزی هم نخواهد بود .

شایان ذکر است، در ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (واردات مقطعی کالا به صورت بدون انتقال ارز) امده، قطعات یدکی ، ابزار برشی ، قالب نو یا مستعمل و نمونه کالا برای واحدهای تولیدی ، آموزشی یا تحقیقاتی همچنین نمونه دارو ( فراورده های دارویی ، مواد اولیه و مواد جانبی ) و مواد مورد نیاز برای بسته بندی آن تجهیزات و ملزومات پزشکی ، آزمایشگاهی و بهداشتی، شیر و غذای کودک ، کتب و نشریات و تجهیزات آزمایشگاهی و ملزومات تحقیقات علمی برای دانشگاه های علوم پزشکی در صورتی که جنبه تجاری نداشته باشد، رأساً به نام واحد تولیدی یا مؤسسه آموزشی یا تحقیقاتی یا درمانی مربوط قابل ورود و ترخیص است.

در این بخشنامه قید شده که تشخیص تجاری بودن کالا با گمرک است و از طرف دیگر مشروط نمودن اجرای تکلیف قانونی با موضوعاتی مثل ارزش کالا و تعداد دفعات برای قطعات یدکی بر خلاف خواست قانون گذار است.

 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.