در اولین جلسه میز صنعت برق صورت گرفت؛

ارائه پیشنهادات بودجه‌ای سندیکا به کمیسیون صنایع مجلس

جلسه نمایندگان هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با مصطفی طاهری رئیس و روح الله ایزدخواه عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی صبح امروز تحت عنوان اولین جلسه میز صنعت برق در کمیسیون مذکور برگزار شد.
ارائه پیشنهادات بودجه‌ای سندیکا به کمیسیون صنایع مجلس
تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

در این جلسه که رئیس، دبیر و دو نماینده دیگر هیات مدیره سندیکا چالش‌های اعضا اعم از مطالبات، تامین مواد اولیه و شرایط سختگیرانه بورس کالا برای فروش، رانت‌های تهاتر کالا و عدم صدور مجوز مبادله در بازار، مشکلات حوزه صادرات و ...  را مطرح کردند و خواستار بررسی و رسیدگی به این موضوعات از  سوی کمیسیون صنایع شدند.

در بخش بعدی جلسه در خصوص لایحه 20 همت برای پرداخت مطالبات صنعت برق که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تبادل نظر و تاکید شد که اختصاص اعتبار از محل این لایحه با امضای وزیر نیرو خواهد بود و سندیکا از تمامی کانال‌ها پیگیر تخصیص اعتبار از منابع لایحه مذکور برای پرداخت مطالبات اعضای خود است.

در ادامه جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات سندیکا درباره بودجه 1402 به صورت فایل مکتوب جهت بررسی در اختیار اعضای کمیسیون صنایع قرار گرفت. همچنین مقرر شد مشکلات اعضا برای تامین مواد اولیه دکل‌های فشار قوی از جمله فولاد ST52، عدم ثبات فروش مواد اولیه از جمله مس مورد استفاده در صنعت سیم و کابل‌سازی و موارد مربوط به تهاتر کالا با تهیه نامه‌هایی جداگانه مورد پیگیری قرار بگیرد.

در این جلسه درخصوص موانع و مشکلاتی که در مسیر ایجاد آزمایشگا‌های اتصال کوتاه وجود دارد، تبادل نظر شد. همچنین مقرر شد برای پیگیری مسائل مالی و بانکی اعضا از جمله صدور حوالجات ارزی عراق و پاکستان و جایگزینی نرخ اتاق متشکل ارزی به جای نرخ ETS جلسه‌ مشترک کمیسیون صنایع و سندیکا با مدیران بانک مرکزی برگزار شود.


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.