در نامه سندیکا از مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو درخواست شد؛

بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در خصوص عدم اجرای تعهدات

سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به سرکار خانم کارگر نجفی، مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد خواستار بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در خصوص عدم اجرای تعهدات شد.
بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در خصوص عدم اجرای تعهدات
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱

در ابتدای نامه تاکید شده است که طیف وسیعی از ماموریت‌های شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت نیرو از طریق برون‌سپاری به بخش خصوصی انجام می‌شود که با بکارگیری بیش از 150 هزار نیروی کار متخصص در سراسر کشور فعال هستند. متاسفانه تاخیرات طولانی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در پرداخت مطالبات، آسیب‌های جدی به بنگاه‌های اقتصادی صنعت برق وارده آورده و علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد بعمل آمده، اقدام مناسب و مکفی برای رفع این مشکلات به انجام نرسیده است. 
در ادامه آمده است فقدان انضباط مالی شرکت‌های تابعه و وابسته آن وزارتخانه در ایفای تعهدات مالی ایضاً عدم تمکین به ماده 23 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی اجرای عادلانه و یکنواخت قراردادهای دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی منجر به انباشت مطالبات معوق شده به گونه‌ای که فعالان این حوزه توان پرداخت هزینه‌های ذیربط از جمله حقوق کارکنان را نداشته و تاب‌آوری آنها تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفته است. 
سندیکا از مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد درخواست کرده است در راستای رفع مشکلات مذکور، مقرر فرمایند موارد ذیل در اولویت نظارت و رسیدگی آن دفتر قرار گیرد: 
الف) اجرای ماده 23 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به منظور یکنواخت‌سازی قراردادهای شرکت‌های تابعه و وابسته از جمله در حوزه توزیع نیروی برق با بخش خصوصی (قرارداد تیپ)
ب) عدم انضباط مالی شرکت‌های تابعه و وابسته در ایفای تعهدات قراردادی و تاخیرات طولانی در پرداخت دیون به طرف‌های قرارداد 
ج)  تاکید بر ابلاغ و اجرای فهارس بها و بخشنامه‌های سازمان برنامه و بودجه در خصوص پیمان ها
در پایان سندیکای صنعت برق ایران اعلام آمادگی کرده است در راستای رفع این مشکلات با مدیران و مسئولان مربوطه هر نوع همکاری لازم را به انجام رساند.

 

مشاهده نامه 


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.