سندیکا در جلسه‌ای درخواست خود را از توانیر مطرح کرد؛

ضرورت به روزرسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تبصره 80 قانون بودجه سال 1356

جلسه نمایندگان سندیکای صنعت برق ایران با دفتر بررسی‌های فنی بازرگانی قراردادها و پشتیبانی شرکت توانیر روز سه‌شنبه سی و یکم خرداد ماه با محور تقویت روابط فیمابین سندیکا و این دفتر برگزار و مسائل و مشکلات اعضا مطرح شد.
ضرورت به روزرسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تبصره 80 قانون بودجه سال 1356
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

تبصره 80 قانون بودجه سال 1356 کل کشور یکی از دستورکارهای این جلسه بود که خواسته سندیکا به روزرسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این تبصره است. همچنین تاکید شد برای حل بخشی از مشکلات فعالان صنعت برق این تبصره باید به وزیر نیرو تفویض اختیار شود. براین اساس مقرر شد دفتر بررسی‌های فنی بازرگانی قراردادها و پشتیبانی شرکت توانیر این موضوع را از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کند. 

بخشنامه جبرانی نرخ ارز، تعدیل‌ها، تیپ‌سازی قراردادها، قراردادهای متوقف، فهارس بها، الزام استفاده از قرارداد تیپ خرید کالا، نقش توانیر  وزارت نیرو در ایجاد قالب برای کارکردهای برق منطقه‌ای از دیگر محورهایی بود که در این جلسه طرح و بررسی شد.

در ادامه تاریخچه ای از پیگیری موارد فوق در سندیکا که به صورت جدی از سال 1392 آغاز شده است، ارائه و ظرفیت و توانمندی شرکت‌های عضو این سندیکا تشریح شد. 

در بخش بعدی جلسه مشکلاتی که به واسطه ثبت برخی تولیدات در سامانه توانیران و ایجاد اختلال در مسیر واردات برخی کالا از جمله رله‌های حفاظتی ایجاد شده، مقرر شد این موضوع نیز از طریق سندیکا و در مذاکره با وزارت صمت پیگیری شود. 

در پایان جلسه بنا به درخواست سندیکا مقرر شد جلسه‌ای سه‌جانبه بین دفتر بررسی‌های فنی بازرگانی قراردادها و پشتیبانی شرکت توانیر، سندیکای صنعت برق ایران و وزارت نیرو ترتیب داده شود تا محورهای مطرح در این جلسه به صورت کارشناسی بررسی و تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.