سندیکا عضو قرارگاه دانش‌‎بنیان وزارت نیرو می‌شود

نمایندگان هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران روز یکشنبه 29 خرداد سال جاری با حضور در قرارگاه دانش بنیان وزارت نیرو، ظرفیت و توانمندی شرکت‎های عضو را ارائه و به منظور ایفای نقش دانش‌بنیان‌ها در تحقق شعار سال، خواستار عضویت سندیکا در این قرارگاه شدند.
سندیکا عضو قرارگاه دانش‌‎بنیان وزارت نیرو می‌شود
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

نمایندگان سندیکا در این جلسه با استناد به تبصره پ ماده 10 قانون جهش تولید دانش بنیان‌ که متمرکز بر بخش خصوصی است، تاکید کردند که طبق این ماده ضرورت دارد سندیکا به نمایندگی از 600 عضو خود در قرارگاه مذکور حضور داشته باشد.  بعد از بحث و تبادل‌نظر در خصوص این موضوع، مقرر شد سندیکای صنعت برق ایران عضو قرارگاه دانش‌بنیان وزارت نیرو باشد و در جلسات مربوط به این قرارگاه شرکت کند.

شایان ذکر است طبق تبصره پ ماده 10؛ پس از ورود سرمایه­گذار خصوصی به یک مصداق خاص و اعلام کتبی به شورای راهبری فناوری­ ها و تولیدات دانش­ بنیان با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی، اقدامات وزارتخانه­ ها­، سازمان­ها و شرکتهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر­دولتی در تأمین زنجیره ارزش و تولید اقلام موضوع بند «الف» ماده (۱) این قانون، نباید موجبات رقابت با شرکتها و مؤسسات دانش­بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری را فراهم آورد. تشخیص مصداق رقابت با شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش­ بنیان می ­باشد. چنانچه اصل وجود رقابت محرز گردید باید مرکز مذکور بلافاصله نسبت به توقف فعالیت اقدام نماید. مدت توقف، حسب مورد توسط شورای فوق ­الذکر تعیین می ­گردد.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.