معاون هماهنگی توزیع توانیر مطرح کرد

شرکت توانیر زیان‌ده شده است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: شرکت‌های توزیع برق با خسارت مالی مواجه شده اند.
شرکت توانیر زیان‌ده شده است
تاریخ : ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

به گزارش سندیکای صنعت برق ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اله داد،معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: شرکت‌های توزیع برق در تأمین منابع مالی با چالش مواجه هستند و نفس کشیدن ما در این صنعت خسارت‌بار است؛ هر انشعاب را که به طور متوسط ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسانیم، قیمت تمام شده ۱۰ میلیون تومانی دارد و با فروش آن، ۸ میلیون تومان به زیان صنعت برق اضافه می‌کنیم که در فروش برق نیز، این زیان ادامه دارد.

او گفت: در گروه‌های مختلف خانگی، صنعتی، کشاورزی و عمومی، در بخش‌هایی انرژی رایگان و بخش‌هایی هم انرژی مخفف داریم. ارزان بودن انرژی ما را در تأمین برق دچار مشکل می‌کند؛ مثلاً در بخش کشاورزی، برق را برای استحصال از چاه اختصاص دادیم، اما کار‌های دیگری جز استحصال آب نیز با این انشعاب برق انجام می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر می‌گوید: صنعت برق برای عبور از پیک مصرف تابستانی آماده می‌شود؛ از ابتدای امسال تاکنون با توجه به شرایط جوی و همراهی مردم، ناترازی در تأمین برق مشکلی برای این صنعت ایجاد نکرده، اما با افزایش دمای هوا، نیازمند حمایت و همراهی بیشتر مشترکان هستیم. 

روز سی ام فروردین امسال، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای نخستین بار صورت‌های مالی و گزارش سازمان حسابرسی را در مورد ۳۱۳ شرکت دولتی، هفت بانک، دو شرکت بیمه دولتی و چهار شرکت تابعه این وزارتخانه در سامانه کدال منتشر کرد و در اختیار عموم قرار داد. این صورت‌های مالی درباره شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، حاکی از آن است که این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۱۳۹۹، ۱۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان زیان خالص داشته است.


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.