بسته مشوق‌های حمایتی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات برای صادرکنندگان نمونه کشوری

مرکز ​ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات در نامه‌ای به مهندس شافعی؛ ریاست اتاق ایران از بسته حمایتی این مرکز برای صادرکنندگان نمونه کشوری خبر داده است.
بسته مشوق‌های حمایتی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات برای صادرکنندگان نمونه کشوری
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات در نامه‌ای به مهندس شافعی؛ ریاست اتاق ایران از بسته حمایتی این مرکز برای صادرکنندگان نمونه کشوری خبر داده و جزئیات آن را شرح داده است. 

با عنایت به اینکه در حال حاضر ۱.۸ میلیون شرکت از ۲۴ شاخه صنعتی در همه اندازه‌ها عضو ۱۱۴ نماینده رسمی سازمان GS۱ در سطح جهان هستند و ۱۲۰ میلیون محصول در سرتاسر جهان حامل بارکد‌های GS۱ می‌باشند و روزانه ۶ میلیارد معامله در ۱۵۰ کشور جهان (۹۶% مبادلات در سطح جهان) از طریق استاندارد‌های GS۱ صورت می‌پذیرد، استاندارد‌های این سازمان به زبان تجاری مشترک در سراسر جهان مبدل شده است لذا صادرکنندگان ایرانی که علاقه‌مند به فعالیت در عرصه تجارت بین‌الملل هستند، می‌بایست خود را با این استاندارد‌های بین‌المللی منطبق ساخته و از طریق این استاندارد‌ها به کسب و کار خود بپردازند. برخی از خدمات قابل ارائه توسط این مرکز به صادرکنندگان نمونه کشوری عبارتند از:

*تخفیف ۳۰ درصدی صدور شناسه بین‌المللی اقلام تجاری (GTIN) 

این کلید شناسایی شماره‌ای است که برای شناسایی منحصر به فرد و یکتای اقلام تجاری (کالا یا خدمات) در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این شناسه در خرده‌فروشی‌ها و پایانه‌های نقاط فروش (POS) فروشگاهی است.

*تخفیف ۵۰ درصدی صدور شناسنامه بین‌المللی مکان (GLN)

این کلید شناسایی شماره‌ای است که برای شناسایی یکتای مکان‌های طرف‌های تجاری از قبیل شرکت‌ها، انبارها، سالن‌های تولید و فروشگاه‌ها به کار برده می‌شود. همچنین به کمک این شناسه می‌توان اماکن فیزیکی یک شرکت یا سازمان از قبیل اتاق ها، انبار‌ها و ... را به صورت یکتا شناسایی و به عبارتی قسمت‌های مختلف یک سازمان را با کد GLN از هم تفکیک کرد تا هر شناسه به صورت یکتا مشخص کننده یک محل فیزیکی باشد. با استفاده از این کلید شناسایی شرکت‌های تجاری می‌توانند به اطلاعاتی همچون آدرس شرکت، کد اقتصادی، شماره ثبت، کد پستی، شماره حساب بانکی و ... در بانک اطلاعاتی مشترک دسترسی پیدا کنند.

*برقراری تناظر بین نظام‌های کدینگ

برقراری تناظر بین نظام‌های کدینگ (GSI) ایران کد، سامانه هماهنگ شده شماره‌گذاری کالا (HS)، سیستم بین‌المللی طبقه بندی استاندارد صنایع (ISIC)، کد استاندارد محصولات و خدمات سازمان ملل (UNSPSC) و ... که به تبع آن صاحبان کالا می‌توانند از این امکان برای پیدا کردن کد کالای خود در سایر نظام‌های کدینگ استفاده کنند. 

*قرار گرفتن در نظام طبقه بندی جهانی محصولات (GPS) 

مهمترین مزیت طبقه‌بندی و ایجاد کاتالوگ محصول بر اساس ساختار GPS قابل استفاده بودن آن در تمام جهان است، زیرا ترجمه این ساختار به ۱۸ زبان زنده دنیا وجود دارد و تنها با انتخاب جایگاه محصول در این ساختار، اطلاعات کالا به تمامی این زبان‌ها ترجمه شده و در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار می‌گیرد.

انجام موارد فوق امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی غنی اعضا و کد‌هایی کالایی ثبت شده در این بانک را به صورت وب سرویس آنلاین برای اتاق بازرگانی فراهم می‌کند. در نتیجه استفاده از این امکان، شناسایی تامین کنندگان فعال در تمامی اصناف و حوزه‌های مختلف و اعمال کنترل‌های حاکمیتی توسط اتاق را تسهیل می‌کند.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.