راز صعود کسب‌وکارها در دوران کرونا

به گفته مدیرعامل مجموعه «رعد» با وجود مسیر پرتلاطم صنعت در ادوار گذشته و انواع محدودیت‌ها اعم از تحریم و نوسانات نرخ ارز و مواد اولیه، این شرکت با تکیه ‌بر بومی‌سازی و به‌کارگیری تخصص ایرانی توانست به اهداف اولیه خود دست یابد.
راز صعود کسب‌وکارها در دوران کرونا
تاریخ : ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

شیوع کرونا تحول عظیمی در جهان ما و سبک زندگی تمام افراد جامعه به وجود آورد. در این میان کسب‌وکارها نیز از این تحولات مصون نماندند و بسیاری از آنها تحت تأثیر شرایط ویژه‌ای که این ویروس به وجود آورد، قرار گرفتند. با این وجود برخی از کسب‌وکارهای ایرانی در شرایط شیوع ویروس کرونا و به‌‌رغم رکود اقتصادی، توانستند به‌خوبی کسب‌وکار خود را رونق بخشند. مجموعه «رعد» یکی از این شرکت‌ها بود که توانست به‌رغم چالش‌های بیرونی، نه‌تنها تولید و تعداد کارکنان خود را حفظ کند، بلکه با روند رو به رشدی همراه شد. به گفته مدیرعامل مجموعه «رعد» با وجود مسیر پرتلاطم صنعت در ادوار گذشته و انواع محدودیت‌ها اعم از تحریم و نوسانات نرخ ارز و مواد اولیه، این شرکت با تکیه ‌بر بومی‌سازی و به‌کارگیری تخصص ایرانی توانست به اهداف اولیه خود دست یابد.

نوید وفایی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد»، با بیان این مطلب افزود: این مجموعه با حوزه فعالیت صنعت برق در سال ۱۳۶۲ تأسیس و با ارائه محصولات باکیفیتی نظیر انواع ترمینال‌های ریلی، داکت‌های شیاردار و ساده، ریل‌های مینیاتوری، کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان، انواع کنترل سوئیچ‌ها و چراغ سیگنال و ... تابلوسازان داخلی توانست خط بطلانی بر واردات کالاهای ارزبر داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: مجموعه «رعد» فعالیت خود را با طراحی و ساخت انواع قالب‌های پلاستیک و فلزی آغاز و پس از گذشت چند سال راه ورود به صنعت برق را در پیش گرفت.

وفایی با بیان اینکه کسب گواهینامه‌های بین‌المللی و داخلی نظیر KEMA هلند، VDE آلمان، TSE ترکیه، EAC روسیه و استاندارد ایران روی محصولات شرکت رعد وجه تمایز اصلی محصولات این شرکت با سایر شرکت‌های فعال در این صنعت است گفت: شرکت تولیدی رعد ‌مانند همه بنگاه‌های صنعتی به علت ویژگی‌های خاص خود، کارکردهای منحصربه‌فردی از جمله اشتغال‌زایی، توزیع ثروت در جامعه، توسعه مناطق حاشیه‌ای، تأمین تولید بومی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز را به عهده دارد. از این‌رو توجه بیشتر مسوولان به امور شهرک‌های صنعتی  روی پیشبرد اهداف کلان صنعتی کشور امر اجتناب‌ناپذیری است.

به گفته وی عدم دسترسی به اطلاعات دقیق در حوزه برق صنعتی، محدودیت در تجارت بین‌الملل، واردات بی رویه و خارج از مبادی قانونی ازجمله چالش‌هایی است که اکثر بنگاه‌های اقتصادی فعال در کشور در حال حاضر با آن درگیر هستند، با این‌حال امید است برنامه‌ریزی دقیق و حمایت از تولید داخل و همچنین برنامه‌های بلندمدت اقتصادی و اهتمام به اجرای دقیق آنها بتواند به تقویت ارتباط هرچه بیشتر دولت یا بخش خصوصی کمک کرده و برای کاهش مشکلات کنونی راهکارهای مؤثری ارائه کرد. وی گفت: مجموعه «رعد» با تکیه‌بر تخصص مهندسان خود در بخش تحقیق و توسعه، گام‌های مؤثری در توسعه هر چه بیشتر سبد محصول برداشته و علاوه بر توسعه ملزومات مرتبط با تابلوی برق، فعالیت خود را در حوزه الکترونیک و ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی گسترش داده است. وفایی گفت: توسعه بازار محصولات رعد به کشورهای اروپایی و همسایگان منطقه‌ای همواره جزو اهداف اصلی شرکت بوده و در این راستا کشورهای ترکیه، روسیه، کویت، امارات متحده عربی و اروپای شرقی مقاصد اصلی در سال ۱۳۹۹ بوده است. او گفت: در سالی که گذشت افزایش ۳۰ درصد در جذب نیروی انسانی مؤید این مطلب است که این مجموعه در راستای تحقق شعار جهش تولید گام‌های مؤثر و اثربخشی برداشته و امید است با تلاش شاهد افزایش به‌کارگیری نیرو و پتانسیل‌های جوان و پرانرژی باشیم.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.