التهابات بازار ارز و بورس؛ نتیجه افزایش تقاضای نامعقول

بدون شک اقتصادی که گرفتار شیوه مدیریتی غلط است، از درون دچار آشفتگی و رفع مشکلاتش واقعاً دشوار می‌شود.
التهابات بازار ارز و بورس؛ نتیجه افزایش تقاضای نامعقول
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۶/۲۴

حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران و عضو هیات مدیره سندیکا: 

اقتصاد ایران همواره با مشکل مدیریت مواجه بوده و اکنون سوء مدیریت به حدی رسیده است که به خوبی می‌توان تأثیرات کارنامه نادرخشان مسؤولان را در زندگی مردم مشاهده کرد.

زندگی هایی که با صرف نظر کردن بخشی از نیازهای مهم و ضروری به تلخ ترین روزهای افراد جامعه تبدیل شده و امید به خروج از این وضعیت با توجه به شیوه اداره کشور و بی‌کفایتی برخی مدیران، کم رنگ شده است.

مردم ما امروزه به شدت گرفتار ناامیدی شده اند و نمی‌توانند آینده درخشانی برای خود تصور کنند. علت این امر نبود برنامه‌ریزی در میان مدیران برای کنترل بخش های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی است.

در حال حاضر تورم به شکل غیر قابل مهاری رو به رشد است و مردم زیر بار فشارهای اقتصادی کمرشان خم شده است. متاسفانه آن طور که انتظار می‌رود مدیران اقتصادی تلاشی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور نمی‌کنند و به این ترتیب روز به روز اوضاع وخیم تر می شود.

اخیراً بازارهای اقتصادی هم چون ارز و بورس متلاطم شده اند. قیمت ارز در آخرین روزهای هفته گذشته افزایش را تجربه کرد و تقاضا برای خرید آن نیز بالا رفت. همین افزایش تقاضا موجب شد تا بازار با نوسانات بیشتری همراه شود.

در حوزه بازار سرمایه نیز مردم تحت تأثیر سودده بودن موقتی برخی شرکت ها، صف های خرید طولانی سهام را تشکیل دادند. به نحوی که می توان گفت بازار با استقبال بی نظیر و گسترده ای به یکباره مواجه شد. البته روزهای بعد، دیگر خبری از این استقبال پرشور نبود؛ چرا که مردم به جای صف های خرید، صف های فروش سهام را تشکیل دادند.

درحقیقت افت شاخص بورس طی چندین روز متوالی موجب شد تا آن ها امیدی به سوددهی بازار سرمایه نداشته باشند و با مشاهده زیان، از ادامه این مسیر پر تنش صرف نظر کنند و برای جلوگیری از زیان بیشتر اقدام به فروش سهام شان کنند.

همه این اتفاقات به این دلیل صورت می گیرد که مردم نسنجیده و به طور هیجانی با اقتصاد مواجه می شوند و بدون پیش بینی آینده بازارها وارد آن می شوند.

برای جلوگیری از زیان دهی بیش از این باید پیش از ورود به هر حوزه ای همه جوانب را در نظر داشته باشند.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.