بررسی شرایط عضویت سندیکا در شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد

جلسه عمومی کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکای صنعت برق، دوازدهم شهریور سال جاری به صورت آنلاین و از طریق اسکایپ برگزار شد.
بررسی شرایط عضویت سندیکا در شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۶/۲۳

با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، جلسه با حضور دکتر جنگاور آغاز شد. معرفی مرکز و شبکه تغییر اقلیم سازمان ملل متحد CTCN، شرایط و نحوه عضویت شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی در این شبکه، مزایای عضویت در مرکز و نمونه‌ پروژه‌های انجام شده اهم محورهای این جلسه مجازی بود. علاوه بر اعضای کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا، نمایندگانی از کارگروه تغییر اقلیم کمیسیون انرژی اتاق ایران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در جلسه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد به عنوان تعیین‌کننده چارچوبی برای چالش‌های بین‌المللی درخصوص تغییرات اقلیم معرفی شد. همچنین کاهش‌ انتشار ‌کربن ‌از ‌طریق ‌کمک‌های ‌فناوری به کشورهای در حال توسعه به عنوان چشم‌انداز مرکز و شبکه فناوری اقلیم مطرح شد. توسعه و انتقال فناوری، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های فناوری در کشورهای در حال توسعه، تسهیل، کمک و اجرای طرح‌های فناورانه در‌ کشورهای در ‌حال توسعه، به عنوان ماموریت‌های CTCN  مطرح شد. همچنین خدمات ‌اصلی‌ CTCN شامل مشاوره فنی، مدیریت‌ دانش، توسعه همکاری با بخش‌های خصوصی و همچنین فعالیت‌های سازمانی‌ شامل ایجاد و مدیریت شبکه، توسعه و استفاده بهینه از سیستم مدیریت دانش اهداف اصلی این مرکز عنوان شدند.
  
بنا بر اعلام آقای دکتر جنگاور، از کشور ایران 6 شرکت عضو مرکز مذکور هستند و سایر شرکت‎های عضو کمیته نیز می‌توانند در صورت تمایل نسبت به عضویت در این مرکز اقدام کنند. همچنین پیشنهاد شد موضوع عضویت سندیکا در CTCN توسط کارگروه تغییر اقلیم کمیسیون انرژی اتاق ایران بررسی و در صورت لزوم، طی مکاتبه با سندیکا نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود. 

وجود ساختار سازمانی مناسب، وجود ظرفیت‌های لازم جهت توسعه و انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه، ثبات سازمانی و عملیاتی از قبیل توانایی مالی، در اختیار داشتن منابع انسانی مرتبط، عدم سابقه محکومیت در اموری نظیر سوءاستفاده و همچنین نداشتن پرونده در دست بررسی در محاکم و  همچنین متعهد بودن به منشور مرکز فناوری شبکه از شروط عضویت در CTCN است. 

در پایان جلسه اعضا به طرح پرسش و ابهامات خود از نماینده مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری پرداختند و مقرر شد گروه اسکایپ ایجاد شده جهت برگزاری این جلسه، به عنوان بستری جهت ارتباط آتی میان اعضا کماکان مورد استفاده قرار بگیرد.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.