بررسی تدوین نظام‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

جلسه مشترک سندیکای صنعت برق ایران، ساتکاب، معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه شهید بهشتی و برق منطقه‌ای تهران در خصوص تدوین نظام‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، هجدهم تیر سال جاری به همت کمیته دانش‌بنیان سندیکا و در محل این تشکل به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
بررسی تدوین نظام‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۲۳

در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط مهندس عطارپور به عنوان مجری طرح از دانشگاه شهید بهشتی ارائه و تاکید شد که اگر قوانین، مقرراتی و دستورالعملی وجود دارد که باعث عدم خرید محصولات دانش‌بنیان می‌شود، باید ارائه شود.

در ادامه رئیس هیات مدیره سندیکا با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های زیادی در حوزه صنعت برق وجود دارد که باید بر اجرای آنها نظارت شود، تاکید کرد: اگر شرکتی بتواند انحصار در تولید محصولی را بشکند، باید مورد حمایت قرار بگیرد لذا ساتکاب می‌تواند نقش حمایتی خوبی ایفا کند. 

رئیس کمیته دانش بنیان سندیکا نیز با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری در بخش ضمانت‌نامه‌ حمایت‌ می‌کند، گفت: در خصوص مناقصات نیز آیین‌نامه‌هایی وجود دارد و قوانین مربوطه توسط معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است ولی این موارد کمتر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دولت از محصولات دانش‌بنیان و کالای ساخت داخل حمایت می‌کند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این خصوص هزینه‌ها را کاهش داده است. این صندوق با 40 صندوق پژوهش و بیش از 10 بانک تفاهم نامه دارد. در این صندوق برای صدور ضمانتنامه شرکت‌های دانش‌بنیان حد اعتبار بررسی و ابلاغ می‌شود. 

مهدی مدنی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های ساتکاب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صنعت آب و برق است، افزود: در معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده است که وزارت نیرو باید از این توان استفاده کند.
در ادامه نماینده برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از فکر و ایده شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: ما نباید شرکت‌های دانش‌بنیان را درگیر مناقصات کنیم بلکه باید  از ایده و فکر آن‌ها برای مشارکت در فعالیت شرکت‌های بزرگ و رفع نیازهای موجود در صنعت کشور استفاده کنیم. 

در پایان جلسه نیز دبیر سندیکا با اشاره به تجربه‌های موفق میز حمایت از ساخت داخل سندیکا با همکاری وزارت صمت، تاکید کرد: درخصوص شرکت‎های دانش بنیان نیز می‌توان میز حمایت از این شرکت‎ها را تشکیل داده و برای بررسی مشکلات و پیشبرد امور آنها برنامه‌ریزی و اقدام کرد. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.