بررسی ابعاد حضور شرکت‌های ایرانی در بازار برق ونزوئلا

پیرو اعلام وزارت نیرو در خصوص اعلام نیاز کشور ونزوئلا به پنل‌های خورشیدی، جلسه مشترکی با هماهنگی کمیته توسعه صادرات سندیکا با وزارت نیرو وکمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا برگزار شد.
بررسی ابعاد حضور شرکت‌های ایرانی در بازار برق ونزوئلا
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۲۲

در این جلسه مهندس باقری، رئیس کمیته توسعه صادرات با اشاره به توانمندی‌ها و نقاط قوت صنعت برق تاکید کرد که بخش تجدیدپذیر می‌تواند در حوزه صادرات منشاء اثر باشد. این بخش هم در داخل و هم در خارج کشور دارای پتانسیل‌های بالایی است. صنعت برق ایران تجربه کار در ونزوئلا را داشته است.

در ادامه رئیس کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا با توجه به نیاز اعلام شده طرف ونزوئلایی به پنل‌های خورشیدی تصریح کرد: حضور در ونزوئلا صرفا نباید منحصر به تامین پنل باشد، در بخش‌های تامین تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی نیز نیازهایی وجود دارد و می‌توان در این حوزه‌ها بهره برد.  

معاون صادرات مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو نیز در ادامه جلسه با اشاره به نیازهای صنعت برق ونزوئلا و خاموشی‌های زیاد در این کشور گفت: با توجه به بازاری که در کشور ونزوئلا برای صنعت برق وجود دارد، اگر سندیکا به این موضوع ورود کند در تعریف پروژه برای شرکت‌های عضو سندیکا بسیار موثر خواهد بود. 

همچنین نماینده مشانیر با تاکید بر ضرورت حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای خارجی صنعت برق اظهار کرد: حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای خارجی باید طبق فرمول و برنامه باشد. با توجه به اینکه کشور ونزوئلا به دلیل تحریم دارای شرایط خاصی است، فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی فراهم شده که می‌توان از آن استفاده کرد. 

در پایان همه اعضای حاضر در جلسه تاکید کردند که برای استفاده حداکثری از بازار برق کشور ونزوئلا، باید با دیگر بازیگران مرتبط با این حوزه اعم از وزارت امور خارجه، سفارت ونزوئلا در ایران، بانک ایران و ونزوئلا و وزارت دفاع به عنوان مسئول کمیسیون مشترک دو کشور جلسه‌ای مشترک برگزار و جنبه‌های مختلف موضوع را مورد بررسی قرار داد.


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.