کمبود منابع مالی، مهم‌ترین مشکل فعلی صنعت برق است

محمدرضا انصاری نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست اخیر کمیسیون انرژی اتاق ایران مهم‌ترین مشکل فعلی صنعت برق را تأمین منابع اعلام کرد و رونق فعلی بازار سرمایه‌ را فرصت خوبی دانست تا وزارت نیرو با بهره‌مندی از آن خلا مالی را جبران کند.
کمبود منابع مالی، مهم‌ترین مشکل فعلی صنعت برق است
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹

تازه‌ترین نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران روز گذشته با حضور محمدرضا انصاری نایب‌رئیس اتاق ایران و اعضای هیات رئیسه این کمیسیون برگزار و در این نشست ضمن شناسایی مهم‌ترین مشکلات فعلی صنعت برق، راهکارهای اجرایی ارائه شد.

حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی توسط وزارت نیرو، سرمایه‌گذاری در این صنعت را موردتوجه قرارداد و گفت: متأسفانه همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد، در دولت نهم و دهم نه بخش خصوصی و نه دولت در این صنعت سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

به باور صالحی؛ حل مشکلات صنعت برق، نیازمند همکاری همه نهادهای ذی‌ربط است.

محمدرضا انصاری نایب‌رئیس اتاق ایران هم بابیان اینکه وزارت نیرو در حوزه پیشرفت فناوری، وضعیت مطلوبی دارد، گفت: بهره‌مندی از این ظرفیت نیازمند سیاست‌گذاری است؛ به‌خصوص اینکه استعداد ملی و جوانان نخبه‌ای هم در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که نباید از آن‌ها غفلت ورزید.

انصاری بابیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل فعلی صنعت برق، تأمین منابع است، رونق فعلی بازار سرمایه‌ را فرصت خوبی معرفی کرد تا وزارت نیرو با بهره‌مندی از آن و همچنین واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام، خلا مالی را جبران کند؛ به‌خصوص اینکه ابزارهای قانونی برای استفاده از این فرصت‌ها فراهم است.


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.