بررسی واقعی‌شدن قیمت برق در اولویت اقدامات کمیته تجدیدپذیرها قرار گرفت

جلسه هیات رئیسه کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سنديكاي صنعت برق ايران بیست و دوم اردیبهشت و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی به صورت مجازی و از طریق برنامه اسکایپ برگزار شد.
بررسی واقعی‌شدن قیمت برق در اولویت اقدامات کمیته تجدیدپذیرها قرار گرفت
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۲/۳۰

در ابتدا دبیر کمیته گزارشی از اقدامات انجام شده در دو هفته اخیر ارائه کرد. نامه ارسال شده به رئیس ساتبا در خصوص اعلام آمادگی جهت همکاری با این سازمان، ارسال نامه به رئیس اتاق ایران در خصوص پیگیری وضعیت رتبه‌بندی شرکت‌های حوزه تجدیدپذیر و مکاتبه با سازمان بسیج مهندسین جهت تعیین تکلیف مناقصه تأمین تجهیزات و نصب نیروگاه خورشیدي 5 کیلووات طرح جهاد روشنایی از مهم‌ترین اقدامات کمیته در دو هفته گذشته بود. همچنین بروزرسانی وبسایت کمیته و درج اطلاعات و اهداف در حال پیگیری توسط اعضای هیات رئیسه و همچنین وضعیت اولویت‌ها و اقدامات اعضا از مهم‌ترین موارد اشاره شده توسط دبیر کمیته بود. 

در بخش بعدی جلسه اعضا گزارشی از آخرین اخبار و تحولات حوزه تجدیدپذیر و پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه مسئولیت خود ارائه دادند و بر لزوم مشارکت سندیکا در رتبه‌بندی و همچنین اهمیت ابلاغ برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور و لزوم واقعی‌سازی قیمت انرژی در راستای ایجاد تنوع در سبد انرژی کشور تاکید شد. چالش‌های شرکت‌های پیمانکاری در اجرای پروژه‌ها و راهکارهای ایجاد بستر مناسب جهت تعریف پروژه‌های جدید در این حوزه از دیگر محورهای مورد بحث بود. 

در ادامه با توجه به بسترهای ایجاد شده در سایت مقرر شد اطلاعات مربوط به اولویت‌ها و ماموریت‌های اعضای هیات رئیسه در سایت درج شود تا اعضای کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر سندیکا در جریان مسئولیت‌های هیات رئیسه قرار گیرند. 

با تصمیم هیات رئیسه مقرر شد وضعیت رتبه‌بندی شرکت‌های تجدیدپذیر پیرو نامه ارسال شده به اتاق پیگیری و درخصوص ظرفیت‌های شورای هماهنگی تشکل‌ها در واگذاری رتبه‌بندی سازمان برنامه و بودجه به تشکل‌های عضو تحقیق شود. با موافقت اعضا مقرر شد تشکیل جلسه با رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق به طور جدی پیگیری شود. 

در پایان جلسه مقرر شد موضوع واقعی‌شدن قیمت برق بر اساس ابلاغ برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور توسط هیات وزیران (99/01/27) به لیست اهداف و اولویت‌های کمیته اضافه شود. همچنین بنا شد بررسی موضوع واقعی شدن قیمت برق در دستورکار کمیته قرار بگیرد، در این خصوص بر استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی سندیکا، سایر تشکل‌ها و همچنین اتاق بازرگانی تاکید شد. 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.