دستور کار کارگروه مشترک سندیکا، توانیر و دادستانی تعیین شد

در شصتمین جلسه هیات مدیره مقرر شد پیگیری‌های لازم به منظور تسریع در تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت نیرو، توانیر، سندیکا، دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی صورت پذیرد و از ظرفیت‌های کارگروه ضوابط دعاوی نیز استفاده شود.
دستور کار کارگروه مشترک سندیکا، توانیر و دادستانی تعیین شد
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷

شصتمین جلسه دوره هفتم هیات ‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، دوازدهم آبان سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته اخیر، توسط دبیر سندیکا ارائه شد. جلسه بررسی چالش‌های قراردادی صنعت برق با حضور نمایندگان وزارت نیرو، توانیر و دادستانی، پیگیری‌های صورت‌گرفته و جلسه با توانیر به منظور بررسی پیشنهادات اصلاحی سندیکا و اصلاح نمونه قرارداد مناقصات معین شرکت‌های توزیع، ارائه گزارش مدل‌های نوین تامین مالی و سرمایه‌گذاری در صنعت برق به توانیر و همچنین صبحانه کاری با وزیر صنعت معدن و تجارت و انعکاس چالش‌های اعضا به وزیر و قول مساعد معاون وزیر برای پیگیری موضوع قراردادهای متوقف صنعت برق بخشی از گزارش دبیر سندیکا بود. 


در ادامه گزارشی از جلسه مشترک نمایندگان سندیکا با مدیران توانیر و نمایندگان سازمان بازرسی و دادستانی ارائه و به تاکید نمایندگان شرکت توانیر بر لزوم پیگیری موضوع قراردادها از مسیر کارگروه ضوابط دعاوی اشاره شد. در همین راستا مقرر شد پیگیری‌های لازم به منظور تسریع در تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت نیرو، توانیر، سندیکا، دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی صورت پذیرد و از ظرفیت‌های کارگروه ضوابط دعاوی نیز استفاده شود. همچنین مقرر شد برای کارگروه مشترک با دادستانی یک دستورکار مشخص به منظور پیگیری سازمان‌یافته و هدفمند موضوع قراردادهای متوقف تدوین شود. 


تعیین زمان تنفس تا زمان اخذ مجوزهای لازم به منظور خاتمه قراردادها، تشکیل کارگروه فسخ با حضور نماینده سندیکا، دسته‌بندی قراردادها، ابلاغ بخشنامه‌های جامع و اصلاح شرایط تعدیل از سوی سازمان برنامه به عنوان موضوعات اصلی جهت پیگیری در این کارگروه تعیین شد. همچنین پیشنهاد شد پیگیری‌های مقتضی از وزارت نیرو برای اخذ مجوزهای لازم از شورای امنیت ملی به منظور ساماندهی قراردادهای متوقف و توافقات صورت گرفته با معاون پشتیبانی توانیر نیز در دستور کار کارگروه قرار گیرد. 


به علاوه قرار بر این گذاشته شد که موضوع قراردادهای متوقف همزمان از مجلس و وزارت صمت نیز پیگیری شود و درصورتیکه پیگیری موضوع قراردادهای متوقف از مسیر کارگروه مشترک با نتیجه مشخصی همراه نباشد، موضوع به مقامات ارشد کشور منعکس شود.


بررسی پیشنهاد شعبه اصفهان در خصوص اعلام آمادگی برای راهبری موضوع تدوین فهارس‌بها محور بعدی جلسه بود که بر اساس آن مقرر شد مدل اجرایی پیشنهادی شعبه به هیأت مدیره سندیکا ارائه شود. همچنین بنا شد برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جلسه کارگروه شعب انجام شود.


با موافقت هیأت مدیره سندیکا مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مجمع عمومی کمیته پیمانکاران سندیکا صورت گرفته و بررسی‌های انجام شده در خصوص ساختار کمیته‌ها نیز به هیات‌مدیره ارائه شود.


در ادامه پیشنهاد انجمن برق خوزستان در خصوص اعلام آمادگی برای ایفای نقش به عنوان دفتر نمایندگی سندیکا در خوزستان بررسی و مقرر شد جلسه مشترکی بین نمایندگان هیات‌مدیره دو تشکل برگزار شود. 


در پایان جلسه قرار بر این گذاشته شد که موضوع قراردادهای تیپ به عنوان مصداق رقابت غیرمنصفانه دولتی و خصوصی به اتاق بازرگانی منعکس شود و در جلسه آتی هیأت مدیره با معاون برق و انرژی وزارت نیرو تمرکز موضوعات بر روی قراردادهای متوقف و قراردادهای تیپ باشد. 


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.