پیگیری قراردادهای متوقف صنعت برق از مجرای دادستانی کل کشور

پنجاه و هفتمین جلسه دوره هفتم هیات‌ مدیره سندیکای صنعت برق ایران، بیست و چهارم شهریورماه در محل سندیکا برگزار شد.
پیگیری قراردادهای متوقف صنعت برق از مجرای دادستانی کل کشور
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۷/۰۶

پنجاه و هفتمین جلسه دوره هفتم هیات‌ مدیره سندیکای صنعت برق ایران، بیست و چهارم شهریورماه در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در طول دو هفته اخیر و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسه قبل هیات مدیره توسط دبیر سندیکا ارائه شد. در این گزارش به هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری مجمع عمومی، جلسه با مشاور وزیر در امور بین‌الملل و سرپرست مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو، استعلام آخرین وضعیت قراردادهای متوقف از اعضا، پیگیری ابلاغ مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اعلام نظرات سندیکا در خصوص آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران به وزارت نیرو، معرفی نمایندگان سندیکا برای کارگروه تدوین فهارس بهای خطوط زمینی توانیر، تهیه مدل برای رفع مشکل ضمانت‌نامه‌های شرکت‌های ایرانی در افغانستان و ارائه به وزارت نیرو و شرکت توانیر اشاره شد.

در ادامه پیگیریهای سندیکا و دستور دادستانی کل کشور به وزارت نیرو برای تعیین تکلیف قراردادهای متوقف مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به استعلام توانیر از سندیکا در خصوص قراردادهای جاری و متوقف شرکت‌های عضو، بر لزوم پاسخگویی اعضا به این استعلام تاکید و مقررشد هماهنگیهای لازم با شرکت توانیر به منظور رسیدن به رویکرد مشترک برای حل مشکل قراردادهای متوقف و همچنین استفاده از ظرفیتها و جایگاه قانونی دادستانی کل کشور در این مسیر صورت پذیرد و پیگیریهای لازم از سوی دبیرخانه و کمیته‌ها برای گردآوری اطلاعات مربوط به قراردادهای متوقف انجام و به شرکت توانیر ارائه شود.

در ادامه گزارشی از پیگیریها و جلسات برگزار شده در خصوص موضوع مالیات در اتاق تهران از سوی ریاست کمیته حقوقی و قراردادها ارائه و تاکید شد که علیرغم پافشاری فعالان اقتصادی، سازمان امور مالیاتی با مقطوع‌سازی مالیات قراردادها مخالفت کرده و فعلا قرار بر این گذاشته شده که اطلاعات قراردادهای اعضا در سایت این سازمان بارگذاری و بر همین اساس تصمیم‌گیری شود. از اینرو مقرر شد پیگیریهای لازم با هماهنگی اتاق و نهادهای مرتبط صورت پذیرد.

در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی کارگروه بیمه توسط ریاست کمیته حقوقی و قراردادها و راهبر هیأت مدیره در خصوص موضوعات بیمه تامین اجتماعی ارائه  و اشاره شد که سازمان تامین اجتماعی با مقطوع‌سازی حق بیمه قراردادهای پیمانی موافقت کرده و سندیکا در حال پیگیری این موضوع است. از اینرو مقرر شد پیگیریهای لازم با هماهنگی اتاق و نهادهای مرتبط صورت پذیرد.

گزارشی از پیگیری‌های سندیکا برای رفع مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی اعضای فعال در افغانستان ارائه و تاکید شد همانند مدلی که برای تعیین تکلیف ضمانت نامه‌های شرکت‌های عضو در افغانستان تهیه شده، برای سایر کشورهای همسایه از جمله عراق و پاکستان نیز به شرکت توانیر پیشنهاد شود .

در پایان جلسه نیز با توجه به دعوت فدراسیون ICT برای معرفی نماینده از سوی سندیکا به منظور حضور در مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره فدراسیون، دبیر سندیکا به عنوان نماینده سندیکا در این تشکل بالادستی انتخاب و مقرر شد اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.   


امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.