بررسی راهبردها و اولویت‌های کاری سندیکا در سال 1398

در اولین جلسه هیات مدیره در سال جدید راهبردها و اولویت‌های کاری سندیکا در سال 1398 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی راهبردها و اولویت‌های کاری سندیکا در سال 1398
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۱/۲۸







در ابتدای چهل و چهارمین جلسه دوره هفتم هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران که بیست و پنجم فروردین 98 در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده از نوزدهم اسفند 97 تا 24 فروردین توسط دبیر سندیکا ارائه شد. در این گزارش به وصول بخش سوم از مطالبات اعضا از توانیر در روزهای پایانی سال، نهایی شدن امضای تفاهم‌نامه همکاری سندیکا و توانیر برای ارزیابی و تشخیص صلاحیت تامین‌کنندگان تجهیزات صنعت برق، دیدار نوروزی با روسا و هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و تهران، جلسه با معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت و اعلام آمادگی ایشان برای همکاری در استفاده هرچه بیشتر صنعت برق از ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید، جلسه با مدیرکل دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت و اعلام آماگی ایشان برای همکاری بیشتر با سندیکا و همچنین جلسه با مدیرکل برنامه ریزی و امور اقتصادی و قول مساعد ایشان برای اولویت‌بندی قراردادها تا پایان فروردین بخشی از گزارش دبیر سندیکا بود.

تقدیر سندیکا از شرکت توزیع برق آذربایجان غربی بابت برگزاری مناقصه‌ منطبق با الگوی قرارداد تیپ و انعکاس آن به وزارت نیرو و توانیر، پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در اولویت‌بندی قراردادها و ابلاغ به شرکت‌های تابعه توانیر و مشروط کردن اقدامات سختگیرانه قراردادی به هماهنگی با شرکت توانیر، اعلام آمادگی سندیکا برای کمک به رفع مشکلات مناطق سیل‌زده در نامه‌هایی به وزارت نیرو، توانیر و برق‌های منطقه‌ای و توزیع خوزستان و همچنین اعلام آمادگی به اعضا برای جمع آوری کمک‌های غیرنقدی شرکت‌های عضو بخش دیگری از گزارش دبیر سندیکا بود. در گزارش دبیر سندیکا به احصا مشکلات مالیاتی اعضا جهت ارائه به اتاق بازرگانی و نیز احتمال تعویق کنفرانس توزیع برق به دلیل شرایط بحرانی استان لرستان و برخی دیگر از استان‌های سیل زده اشاره شد.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بخشنامه جبرانی ارزی توسط رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا ارائه و به تاکید رییس سازمان برنامه بر لزوم بازبینی و ابلاغ دوباره آن تا پایان ادریبهشت 98 اشاره شد. از اینرو مقرر شد سندیکا اصلاحات بخشنامه جبرانی ارز را با جدیت بیشتر و تا اعمال و ابلاغ نهایی این بخشنامه پیگیری کند .

در ادامه با توجه به درخواست شرکت توانیر از سندیکا، درخصوص معرفی نمایندگان سندیکا به منظور حضور در زیرگروه بررسی مشکلات مناقصات جاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و همچنین کارگروه بررسی چالش‌های شرکت‌های مهندسی مشاور صنعت برق، تصمیم‌گیری به عمل آمد.

با توجه به اعلام آمادگی مشاور معاون امور صنایع وزارت صمت برای همکاری با سندیکا به منظور به روزرسانی سامانه توانمندی‌های ساخت داخل صنعت برق، مقرر شد سندیکا در این خصوص اقدامات و هماهنگی های لازم را بعمل آورد. در ادامه جلسه مقرر شد شرکت‌های عضوی که واحدهای تولیدی یا پروژه‌های در دست انجام آنها به دلیل سیلاب‌های اخیر آسیب دیده است، شناسایی و میزان خسارات وارد شده به آنها برآورد و به شرکت توانیر منعکس شود. 

ارائه گزارشی از نظرسنجی انجام شده از شرکت‌های عضو در خصوص راهبردها و اولویت‌های کاری سال1398 توسط معاونت پژوهشی سندیکا محور دیگر جلسه بود. پس از بحث و بررسی در خصوص نتایج حاصل از این نظرسنجی مقرر شد به منظور دستیابی به نتایج مطمئن‌تر فرم‌های نظرسنجی مجددا در اختیار اعضای هیات مدیره و روسای کمیته‌های تخصصی و عمومی سندیکا قرار گرفته و نظرات ایشان دریافت شود. مقرر شد هیات مدیره در اسرع وقت بر اساس نتایج نهایی نظرسنجی و همچنین برآیند نظرات اعضای هیات مدیره، پنج اولویت اصلی برای اهداف و محور فعالیت‌های سندیکا در سال 98 را تعیین کرده و در دستور کار قرار دهد. همچنین بنا شد الزامات تحقق شعار سال شناسایی و گردآوری شده و نتایج نهایی آن برای دفتر رهبری ارسال شود .

در ادامه مقرر شد کارگروه قرارداد تیپ که پیشتر در سندیکا تشکیل شده بود، موضوعات مربوطه را جدی‌تر پیگیری کند و از روسای تمامی کمیته‌های تخصصی برای حضور در این کارگروه دعوت شود. همچنین مقرر شد آخرین وضعیت قرارداد تیپ و روند ابلاغ و اجرای آن توسط شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای بررسی و گزارش آن به هیات مدیره ارائه شود.  

با توجه به اینکه موضوع بیمه به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شرکت‌های عضو مطرح است، تاکید شد کارگروه بیمه موضوعات مرتبط را جدی‌تر پیگیری کند و حل چالش‌های بیمه‌ای اعضا به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت های این کارگروه مد نظر قرار گیرد. همچنین مقرر شد معاونت پژوهشی نیز در این مسیر با کارگروه همکار کند.  همچنین مقرر شد کمیته مشاوران  در خصوص بخشنامه جبرانی حق‌الزحمه مشاوران احصا و به سازمان برنامه منعکس شود.

در بخش پایانی جلسه تعیین حق عضویت علی الحساب سال 1398 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه نرخ تورم، با افزایش 15 درصد حق ورودیه و حق عضویت‌ها بصورت علی الحساب و تعیین خوش حسابی به میزان 10 درصد برای اعضایی که حق عضویت خود را تا پایان خرداد پرداخت کنند، موافقت شد.



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.