عزم سندیکا برای حل چالش‌های مقاطعه‌کاران صنعت برق با سازمان تامین اجتماعی

کارگروه بیمه و تامین اجتماعی سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به مهندس شافعی، دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن طرح مهم‌ترین چالش‌های مقاطعه‌کاران صنعت برق با سازمان تامین اجتماعی، خواستار رسیدگی به این معضلات شده است.
عزم سندیکا برای حل چالش‌های مقاطعه‌کاران صنعت برق با سازمان تامین اجتماعی
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲






کارگروه بیمه و تامین اجتماعی سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به مهندس شافعی، دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن طرح مهم‌ترین چالش‌های مقاطعه‌کاران صنعت برق با سازمان تامین اجتماعی، خواستار رسیدگی به این معضلات شده است.

در این نامه آمده است که شعب سازمان تامین اجتماعی نه تنها به سیاست‌های کلی کشور ( اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قوانین و مقررات وضع شده توسط قانون‌گذار پایبند نیستند، بلکه حتی به بخشنامه‌های صادره از سوی خود نیز عمل نمی‌کنند یا قوانین را بصورت سلیقه‌ای و یک طرفه اجرا می‌کنند که متاسفانه هیأت‌های تجدید نظر تشخیص مطالبات نیز همین رویه را در پیش گرفته‌اند.

این نامه همچنین تاکید کرده است در شرایط کنونی که تمامی بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها با رکود، کمبود نقدینگی و مشکلات متعدد مواجه هستند، سازمان تامین اجتماعی با کارشناسی‌های ناروا و آرای غیرمنصفانه از سوی هیات‌های بدوی و تجدید نظر به تبع آن اقدام به صدور برگه اعلام بدهی می‌کند. پس از آن با سوء استفاده از ممتاز بودن دیون تامین اجتماعی و اقدام به از بین بردن نقدینگی شرکت‌ها، اعتراضات مربوطه را به دیوان عدالت اداری که پروسه‌ای زمانبر و طولانی است حواله می‌کند.

در ادامه نامه آمده است که رویه غلط سازمان تامین اجتماعی به تایید مسئولین دیوان عدالت اداری، بخش عمده‌ای از پرونده‌های مطروحه در دیوان عدالت اداری را به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده و آسیب جدی به محیط کسب و کار شکننده موجود زده است .

این نامه مهم‌ترین چالش‌های مقاطعه‌کاران صنعت برق با سازمان تامین اجتماعی را به شرح زیر اعلام کرده است:

1-    عدم اجرا یا اجرای ناقص قوانین زیر همراه با علل آن

الف: بند ه ماده 31 قانون برنامه چهارم توسعه (ارگان‌های موضوع ماده 160) حذف تقاضای مفاصا حساب حقوق دولتی در خاتمه آن کار از پیمانکاران و مشاوران .

ب:  عدم اجرای بند ج از ماده 11 قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی مصوب  05/08/87  به بهانه‌ی صدور بخشنامه‌های داخلی که کاملا با متن و روح آن در زمان حاکمیت قانون مذکور مغایرت دارد .

ج: عدم اجرای ماده 14 از قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی مصوب 06/06/91 به بهانه‌ی صدور بخشنامه‌های داخلی که کاملا با متن و روح قانون مذکور مغایرت دارند.

د: عدم اجرای قانون رفع موانع تولید و ارتقا نظام مالی مصوب اردیبهشت 94  به بهانه صدور بخشنامه‌های داخلی که کاملاً با متن و روح قانون مصوب مغایرت دارد
.

ه: اضافه نمودن یک تبصره به ماده 38 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی .

2-    عدم اجرای صحیح بخشنامه 5/14 درآمد تامین اجتماعی و برخورد سلیقه‌ای کارشناسان و شعب مختلف سازمان تامین اجتماعی با بخشنامه مذکور و وجود تناقض در بخشنامه‌های سازمان از جمله بخشنامه 5/14 و بند 2 از ردیف یک قسمت هفتم بخشنامه 3/11

3-    برداشت‌های سلیقه‌ای و مختلف در واحدهای سازمان و حتی بین کارشناسان یک شعبه .

سندیکای صنعت برق ایران در این نامه که علاوه بر دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، به روسای کمیسیون‌های اجتماعی و حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، خواستار چاره‌جویی و حل معضلات مقاطعه‌کاران صنعت برق با سازمان تأمین اجتماعی شده است. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.