بیست و چهارمین کنفرانس توزیع کلید خورد

بیست و چهارمین کنفرانس توزیع کلید خورد
بیست و چهارمین کنفرانس توزیع کلید خورد
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۳/۲۹







بیست و چهارمین کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق صبح امروز با حضور مدیران ارشد و کارشناسان توزیع برق و به میزبانی شرکت توزیع برق استان لرستان در دانشگاه سراسری این استان برگزار شد.

در این کنفرانس بین‌المللی دکتر حسن غفوری فرد رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دکتر موسی خادمی استاندار لرستان، مهندس خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، دکتر عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، مهندس علی بخشی رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران، مهندس حسینی معاون هماهنگی‌های انتقال شرکت توانیر، مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق کشور، فعالان صنعت برق و اساتید و دانشجویان و پژوهشگران حضور داشتند.

در ابتدای برنامه مهندس خودنیا، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ضمن خوشامدگویی و تشکر از تمامی حضار و مدیران و با اشاره به برگزاری این کنفرانس در لرستان گفت: برگزاری کنفرانس شبکه‌های توزیع برق می‌تواند زمینه ساز رشد و بالندگی صنعت برق استان و کشور باشد.

وی در ادامه به حضور شرکت‌های فعال صنعت برق در نمایشگاه جانبی کنفرانس اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه جانبی که به همت سندیکای صنعت برق ایران در حاشیه کنفرانس توزیع برپا شده است، می‌تواند بین شرکت‌های توزیع، فعالان صنعت برق و دانشگاه پیوند خوبی برقرار کند. سندیکای صنعت برق ایران در مسیر برگزاری نمایشگاه جانبی تلاش زیادی کرده که قابل تقدیر است.

در ادامه دکتر عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اهمیت پیوند حوزه دانشگاه و صنعت گفت: برگزاری کنفرانس توزیع نیروی برق، مصداق بارز ارتباط و پیوند صنعت و دانشگاه است تا از تحقیقات و یافته‌های دانشگاهی در مسیر پیشرفت صنعت استفاده کرد.

وی ادامه داد: یافته‌های دانشگاهی باید بتواند راهکاری برای حل مشکلات صنعت کشور ارائه دهد و راه‌حلی برای آن‌ها پیشنهاد کند لذا ارتقای رابطه این دو از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر غفوری فرد، رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران با اشاره به نقش نوآور بودن صنایع گفت: امروز صنایعی قادر به ادامه حیات هستند که نوآوری داشته باشند و بتوانند در بازار رقابت دست بالاتر را داشته باشند.

وی تاکید کرد: صنایع برای زنده ماندن نیاز به نوآوری دارند که از طریق پژوهش و تحقیقات علمی حاصل خواهد شد. سیستم سنتی شبکه‌های برق به دلیل پیشرفت‌های بزرگ فناوری و نوآوری در دامنه تولید تا کنتور مصرف کننده دگرگون شده است.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در ادامه به نقش جدید شبکه و ویژگی‌های مصرف کننده در سیستم‌های آینده برق اشاره و تصریح کرد: مصرف کننده در سیستم جدید هم تولید می‌کند، هم استفاده می‌کند و هم برای فروش ذخیره می‌کند.

دکتر خادمی، استاندار لرستان نیز از سخنران این برنامه بودند که در ابتدای اظهارات خود به خساراتی که سیل ویرانگر در آغاز سال به این استان وارد کرده است، اشاره و گفت: استان لرستان با سیل ویرانگر خسارت بالایی دید و بخش عمده‌ای از تاسیسات و زیربنا‌ها و اموال مردم از بین رفت.

وی ادامه داد: حضور همه مردم ایران در کنار سیل زدگان جنبه زیبای این سیل بود چرا که همه برای کمک به مردم دست به دست هم دادند. روحیه جهادی در بین سیستم اداری و دستگاه‌هایی اجرایی نیز خود را نشان داد.

استاندار لرستان تصریح کرد: وزارت نیرو و توزیع برق لرستان با تلاش و همت، قطعی برق را در کمترین زمان حل کرد و آنچه در توان داشت برای حل مشکلات مردم به کار گرفت.

خادمی ادامه داد: امیدواریم برگزاری کنفرانس توزیع هم باعث تشویق به سرمایه‌گذاری در این صنعت شود چرا که این کنفرانس در حوزه‌ای برگزار شده است که عمده تحولات زندگی بشری ناشی از این وجود برق و صنعت برق است.

وی ادامه داد: در این کنرفانس مجموعه‌ای از مدیران، دانشگاهیان و کارآفرینان حضور دارند که هر کدام با نقش خود می‌توانند دستاورد خوبی در حوزه تولید دانش برق داشته باشند و این نتیجه جز با پیوند مستحکم صنعت و دانشگاه میسر نخواهد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر ضعف ارتباط بین دانشگاه و صنعت، فاصله بین مدیران این دو حوزه نیز زیاد است، افزود: برگزاری کنفرانس‌ها به تحکیم پیوند این دو حوزه کمک می‌کند و مقالات ارائه شده در کنفرانس باید به کمک حل مشکلات صنعت بیایند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز صنعت توزیع برق به صورت یک طرفه کار می‌کند، گفت شرکت‌های توزیع باید خود را برای ورود به عرصه‌های جدید و دو طرفه آماده کنند چرا که بازار این صنعت باید سازماندهی شده و از حالت یک طرفه بودن خارج شود.

در ادامه برنامه مهندس حسینی معاون هماهنگی‌های انتقال توانیر به چالش‌های پیش روی صنعت توزیع برق ایران اشاره کرد و گفت: شدت مصرف انرژی بالا در ایران در مقایسه با کشور‌های جهان، افزایش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی خاموشی‌ها در جامعه، تلفات بالای بخش توزیع در مقایسه با سطح جهانی، ورود حجم بالایی از ماشین‌های برقی به شبکه توزیع و آسیب پذیری شبکه‌های توزیع در مقابل حوادث طبیعی از اصلی‌ترین چالش‌های این صنعت هستند.

وی در ادامه به بعضی از استراتژی‌های تغییرات در سیستم‌های تامین انرژی آینده اشاره کرد و گفت: کاهش تولید کربن و استفاده روز افزون از منابع انرژی تجدیدپذیر، مشارکت بیشتر مشترکین، مدیریت گلوگاه‌های شبکه، مدیریت مصرف سمت عرضه و تقاضا، هوشمند سازی شبکه طراحی و سیاستگذاری در بازار‌های جدید انرژی از مهمترین استراتژی‌های نامبرده هستند.

در پایان این برنامه از تمبر یادبود بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق رونمایی شد. همچنین اعلام شد که بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ در شیراز برگزار خواهد شد.



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.