گام بعدی سندیکا؛ پیگیری چالش‌های اعضا از قوه قضاییه و سازمان بازرسی

در ابتدای چهل و هشتمین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران که دوازدهم خرداد سال جاری در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دبیر سندیکا ارائه شد.
گام بعدی سندیکا؛ پیگیری چالش‌های اعضا از قوه قضاییه و سازمان بازرسی
تاریخ : ۱۳۹۸/۰۳/۲۰







در ابتدای چهل و هشتمین جلسه دوره هفتم هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران که دوازدهم خرداد سال جاری در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دبیر سندیکا ارائه شد.
در این گزارش به پیگیری تمدید تنفس برای قراردادهای جاری، پیگیری از اتاق بازرگانی برای تسریع در ابلاغ مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جلسه مشترک با مدیران عامل تعدادی از شرکتهای توزیع برای پیگیری پروژه کاهش تلفات عراق، جلسه با معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، پیگیری مطالبات اعضا، انعقاد تفاهم‌نامه سندیکا با صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی اشاره شد.

برگزاری جلسه کارگروه ویژه کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق ایران در خصوص نهاد تنظیم‌گر بخش برق، ارسال گزارش عملکرد و برنامه‌های سندیکا برای معاون طرح و برنامه وزارت صمت، اعلام آمادگی سندیکا به اتاق تهران برای اجرای طرح پژوهشی ساماندهی اقتصاد برق، اطلاع‌رسانی بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی برای رونق تولید به اعضا، استعلام شرح ردیف‌های رشته خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع از کمیته‌ها و اعضا و همچنین استعلام نظر و پیشنهادات ایشان در خصوص تعدیل ضرایب مالیاتی و انتصاب رئیس هیأت مدیره سندیکا به عنوان عضو شورای مشورتی تشکل‌های اتاق تهران بخش دیگر گزارشی بود که دبیر سندیکا ارائه کرد.

در ادامه جلسه ارائه گزارشی از اصلاحات پیشنهادی سندیکا در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده محور بعدی جلسه بود که مقرر شد پس از کسب نظر نهایی از هیأت‌مدیره، پیگیری‌های لازم از سوی اتاق بازرگانی و کمیسیون انرژی مجلس صورت پذیرد. همچنین با توجه به اینکه صنعت برق تاکنون نتوانسته از ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید استفاده کند، مقرر شد سندیکا پیشنهادات قبلی خود مبنی بر تشکیل کمیته مشترک با توانیر را پیگیری و کارگروه ماده 12سندیکا با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کرده و از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی و شورای گفتگو نیز در این خصوص استفاده شود.

با موافقت اعضا مقرر شد کنفرانس مطبوعاتی سندیکا برای نیمه اول تیرماه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های مقتضی صورت پذیرد. همچنین بنا شد هماهنگی‌های لازم با ستادی که در سازمان بازرسی در خصوص حمایت از تولید تشکیل شده است و همچنین معاونت اقتصادی قوه قضاییه انجام و جلسه‌ای برای طرح مشکلات اعضای سندیکا با قوه قضاییه هماهنگ شود.

در ادامه موضوع انتخاب نماینده سندیکا در نهمین دوره هیأت نمایندگان اتاق ایران در دستور کار قرار گرفت و مهندس باقری به عنوان نماینده سندیکا تعیین و مقرر شد مراتب به اتاق ایران اعلام شود. همچنین فراخوان شورای هماهنگی برای تشکیل کمیته مشاوران بررسی و مقرر شد انتخاب نماینده سندیکا به کمیته مشاوران سندیکا ارجاع و متعاقبا نسبت به معرفی نماینده سندیکا به شورای هماهنگی اقدام شود.

بحث و تبادل‌نظر درباره اوراق خزانه‌ اسلامی که وزارت نیرو در مناقصات‌، شرکت‌ها را مجبور به استفاده از آنها می‌کند، محور بعدی جلسه بود که مقرر شد چالش‌های بوجود آمده برای اعضا به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق رسانه‌های سندیکا منعکس و پیشنهادات سندیکا توسط کمیته حقوقی و با هماهنگی معاونت پژوهشی و کمیته مشاوران تهیه و به توانیر ارائه شود و پیگیری‌های لازم از سازمان برنامه صورت پذیرد.

اعضا در ادامه مساله عدم محاسبه تعدیل و مابه التفاوت برای فلز روی از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور را بررسی و مقرر کردند پیگیری‌های لازم از طریق سازمان برنامه و شرکت توانیر برای تحقق این موضوع صورت پذیرد.

در بخش بعدی جلسه مهندس گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت میهمان جلسه هیات مدیره سندیکا بود. وی پس از استماع مشکلات اعضا از سوی دبیر و اعضای هیأت‌مدیره، با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های فیمابین سندیکا و وزارت صمت برای شفاف‌سازی و تعیین دقیق تعرفه‌های گمرکی، اعلام آمادگی کرد جلساتی با هماهنگی سندیکا و با حضور تشکل‌های ذی‌نفع برگزار شود. وی همچنین از سندیکا درخواست کرد پیشنهادات خود را برای ایجاد سامانه توانمندی‌های ساخت داخل جهت آغاز به کار و اجرایی شدن ارائه کند. لذا مقرر شد خلاصه مذاکرات و توافقات حاصل شده در جسله و پیشنهادات سندیکا برای ایجاد سامانه توانمندی‌های ساخت داخل جهت اجرایی شدن برای دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت ارسال شود. همچنین بنا شد یک جلسه اختصاصی در خصوص چالش‌ها و راهکارهای توسعه صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت برق دفتر برق و الکترونیک وزارت صمت برگزار شود. 



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.