لزوم سرمایه‌گذاری در شبکه‌های انتقال و توزیع برق برای جلوگیری از خاموشی‌های سال 98

در جلسه هیات مدیره تاکید شد برای جلوگیری از بروز خاموشی‌ها در سال آینده علاوه بر نیاز به افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها، نیاز مبرمی به گسترش شبکه‌های انتقال و توزیع برق است و بدون این اقدام بدون شک کاستن از خاموشی‌های غیرممکن است.
لزوم سرمایه‌گذاری در شبکه‌های انتقال و توزیع برق برای جلوگیری از خاموشی‌های سال 98
تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰







در جلسه سی و نهم دوره هفتم هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران که بیست و سوم دی در محل سندیکا برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طول دو هفته اخیر توسط دبیر سندیکا ارائه شد. برگزاری جلسه کارگروه بودجه و نهایی شدن پیشنهادات سندیکا در خصوص بودجه صنعت برق در لایحه بودجه سال 1398 و ارائه آن به کمیسیون
های مجلس، وزارت نیرو و اتاقهای بازرگانی، پیشبرد بسته پیشنهادی اتاق ایران در ارتباط با رقابت پذیر کردن صنایع پایین دستی و تسهیل تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید داخل، پیگیری مشکلات اعضا در خصوص بخشنامه جبرانی ارز و همچنین ریفاینانس در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، جلسه هم‌اندیشی با روابط‌عمومی‌های شرکت‌های عضو، تدوین نقشه راه همکاری ایران و عراق در زمینه صنعت برق، جلوگیری از ضبط ضمانت‌نامه چندین شرکت عضو و همچنین جلسه هماهنگی با مدیرعامل توزیع لرستان و دانشگاه لرستان به منظور برگزاری نمایشگاه جانبی کنفرانس توزیع توسط سندیکا بخشی از گزارش دبیر در خصوص اقدامات اخیر سندیکا بود.

در ادامه جلسه پاسخ بانک مرکزی به درخواست سندیکا در خصوص حل مشکلات ارز حاصل از صادرات بررسی و مقرر شد در خصوص ارز صادراتی صرافیهای مجاز و کارگزاریهایی که مورد قبول بانک مرکزی قرار گرفتهاند، اطلاع‌رسانی لازم به اعضا انجام شود. همچنین دعوت بانک مرکزی از سندیکا به منظور جلسه با معاون ارزی بانک مرکزی بررسی و مقرر شد با استعلام از کمیتهها، مشکلات ارزی و بانکی اعضا جهت ارائه در جلسه تهیه شود. 

اساسنامه نهاد تنظیم‌گر بخش برق در شورای رقابت محور دیگر جلسه بود و اعضای هیات‌مدیره با توجه به اینکه دو نفر از اعضای هیات‌مدیره این نهاد از اتاق بازرگانی انتخاب میشوند، تاکید کردند که سندیکا در زمینه انتخاب نمایندگان بخش خصوصی هماهنگی‌های مقتضی را بعمل آورد.

بررسی درخواست شرکت توانیر در خصوص آسیب‌شناسی عدم حضور شرکتهای عضو سندیکا در مناقصات شرکتهای زیرمجموعه وزارت نیرو محور بعدی این جلسه بود که مقرر شد سندیکا با استعلام موضوع از کمیتهها، گزارشی از دلایل عدم حضور شرکتها در مناقصات برای توانیر تهیه کند. در ادامه جلسه، هیات‌مدیره ضمن موافقت با برگزاری نمایشگاه جانبی کنفرانس توزیع سال 98 که قرار است در استان لرستان برگزار شود، مقرر کردند هزینه‌ها و درآمدهای مربوط به نمایشگاه به صورت شفاف به هیات مدیره ارائه شود.

با توجه به درخواست مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی از سندیکا در خصوص بررسی اقدامات انجام شده توسط وزارت نیرو برای کاهش خاموشی‌های سال 98، مقرر شد گزارش مستندی توسط معاونت پژوهشی سندیکا تهیه و براساس آن پاسخ صریحی در این خصوص به این مرکز ارسال شود. تاکید شد که در پاسخ به این موضوع اشاره شود که برای جلوگیری از بروز خاموشی‌ها در سال آینده علاوه بر نیاز به افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها، نیاز مبرمی به گسترش شبکه‌های انتقال و توزیع برق است و بدون این اقدام بدون شک کاستن از خاموشیهای غیرممکن است. لذا مقرر شد گزارش مشابهی برای وزارت نیرو ارسال و بر لزوم سرمایهگذاری در حوزه خطوط انتقال و توزیع در کنار نیروگاهها به عنوان یکی از الزامات جلوگیری از خاموشیهای سال آینده تاکید شود.

در ادامه جلسه مقرر شد چالش‌های بخشنامه ارزی که در کمیته حقوقی سندیکا احصا و تدوین شده است، به مدیر عامل توانیر شرکت توانیر ارائه شود. همچنین بنا شد به منظور نهایی شدن موضوع ارزیابی و تشخیص صلاحیت و واگذاری آن به سندیکا، اعضای هیأت مدیره با مدیرعامل توانیر مذاکره و مسیر مبادله این تفاهم نامه تسهیل شود. 



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.