انعکاس پیشنهادات سندیکا درباره بودجه 98 به مجلس

انعکاس پیشنهادات سندیکا درباره بودجه 98 به مجلس
انعکاس پیشنهادات سندیکا درباره بودجه 98 به مجلس
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۲۱






در سی و ششمین جلسه دوره هفتم هیات مدیره سندیکا، با موافقت اعضا مقرر شد سندیکا درباره منابع سرمایه‌ای صنعت برق در بودجه 98 پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های مجلس و نهادهای مرتبط ارائه کند.

 به گزارش سندیکای صنعت برق ایران، سی و ششمین جلسه دوره هفتم هیات مدیره سندیکا یازدهم آذر سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. در ابتدای جلسه دبیر سندیکا گزارشی از اقدامات دو هفته اخیر ارائه داد. جلسات بررسی نظرات سندیکا در خصوص بخشنامه جبرانی توانیر و میزان ارزبری تجهیزات صنعت برق با نمایندگان شرکت توانیر، پیگیری مطالبات اعضا، جلسه با مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت و معدن در خصوص پیمانکاران و مشاوران، جلسه هیأت رئیسه سندیکا با معاون برنامه‌ریزی شرکت توانیر به منظور بررسی موضوعات پیرامون صنعت برق و توافقات صورت گرفته در این جلسه، بخشی از گزارش دبیر سندیکا بود. در این گزارش همچنین به تدوین تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سندیکا و سندیکای مخابرات و اقدامات انجام شده برای تمدید قرارداد بیمه تکمیلی درمان سندیکا و اعضا اشاره شد.

در ادامه موضوع انتظارات توانیر از سندیکا برای بررسی دلایل افزایش چندبرابری قیمت‌های پیشنهادی در پروژه‌ها در جلسه با معاون برنامه‌ریزی این شرکت مطرح و مقرر شد جلسه‌ای مجزا به منظور بررسی این موضوع با ایشان برگزار شود.

همچنین گزارشی از جلسه رئیس کمیته سازندگان و دبیر سندیکا با مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت در خصوص پیمانکاران و مشاوران ارائه و مقرر شد پیگیری­های لازم توسط کمیته حمایت از ساخت داخل سندیکا در خصوص دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه واحد فنی و مهندسی صورت پذیرد.

در ادامه جلسه موضوع دعوت وزارت نیرو از سندیکا برای معرفی نماینده در کمیته حمایت از ساخت داخل وزارت نیرو بررسی و مقرر شد موضوع به کمیته ساخت داخل سندیکا ارجاع شود.  همچنین با توجه به دعوت شرکت توزیع نیروی برق البرز از سندیکا برای معرفی نماینده جهت حضور در کمیته رسیدگی به تخلفات، مقرر شد سندیکا ضمن معرفی نماینده، تشکیل این کمیته را در توانیر پیگیری کند. همچنین گزارشی از جلسه‌ برگزار شده با نمایندگان بانک آینده و اعلام آمادگی این بانک برای خرید اوراق خزانه ارائه و مقرر شد بررسی و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

بررسی اقدامات انجام شده برای تمدید قرارداد بیمه تکمیلی درمان سندیکا و نظر سنجی‌های انجام شده از اعضا در خصوص کیفیت خدمات ارائه شده، محور دیگر این جلسه بود که با توجه به رضایت 83 درصدی اعضای استفاده کننده از خدمات بیمه ای سندیکا از شرکت بیمه‌گر و کارگزار و ابراز تمایل 94 درصدی اعضا برای تمدید قرارداد، مقرر شد اقدامات لازم جهت تمدید قرارداد مطابق رول سنوات قبل انجام شود.

ارائه گزارش معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکا در خصوص بودجه سال 98 یکی از دستورکارهای این جلسه بود که مقرر شد این معاونت پیش‌نویس لایحه بودجه را بررسی کند و پیشنهادات سندیکا درباره منابع سرمایه‌ای صنعت برق در بودجه 98 به کمیسیون‌های مجلس و نهادهای مرتبط ارائه شود. همچنین بنا شد سندیکا با حضور فعال در کمیسیون‌های مرتبط از جمله انرژی و تلفیق پیشنهادات خود را پیگیری نماید.

در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تعیین ضرایب تاثیرپذیری ارزی کالاهای صنعت برق و همچنین شاخص‌های اولویت‌بندی پروژه‌ها توسط رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای سندیکا ارائه و مقرر شد اولویت‌های احصاء شده جهت بحث و تبادل نظر در اختیار هیات مدیره قرار گیرد و جمع بندی نظرات سندیکا، جهت اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری برای پروژه‌های متوقف صنعت برق به وزارت نیرو ارائه شود.

با تاکید اعضا مقرر شد سندیکا به منظور حل چالش قراردادهای متوقف اعضا، تشکیل کمیته‌ای سه نفره در وزارت نیرو را به شکل جدی پیگیری کند به نحوی که هر گونه تصمیم‌گیری در خصوص قراردادها با هماهنگی این کمیته صورت بگیرد.

در ادامه جلسه درخواست سازمان برنامه از سندیکا به منظور احصاء و به‌روزرسانی مستمر قیمت تجهیزات صنعت برق، بررسی و پیشنهاد شد سندیکا تفاهم‌نامه یا قراردادی را با سازمان برنامه منعقد کند.

در پایان جلسه با توجه به اینکه شرکت‌های کارفرما برای حل مسائل قراردادی با مساله نهادهای نظارتی مواجه هستند، مقرر شد سندیکا برگزاری یک جلسه مشترک با دیوان عدالت اداری را به منظور شرح شرایط حاکم بر صنعت برق و الزامات خروج از بحران در این صنعت، پیگیری کند. 

انتهای پیام/



امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.