انعکاس مشکلات شرکت‌های مهندسی بازرگانی عضو سندیکا به اتاق بازرگانی ایران

جلسه کمیته تخصصی مهندسی بازرگانی سندیکای صنعت برق ایران، سیزدهم آذر سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
انعکاس مشکلات شرکت‌های مهندسی بازرگانی عضو سندیکا به اتاق بازرگانی ایران
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۱۸






جلسه کمیته تخصصی مهندسی بازرگانی سندیکای صنعت برق ایران، سیزدهم آذر سال جاری در محل سندیکا برگزار شد. 
در این جلسه اعضای کمیته، نقطه ­نظرات کمیته توسعه صادرات درباره پروپزال کمیته روابط بین‌­الملل را بررسی کردند و بنا شد نظرات کارشناسی آنها ظرف یک هفته به دبیرخانه تحویل داده شود.

در ادامه مشکلات شرکت‌های مهندسی بازرگانی جهت انعکاس به اتاق بازرگانی ایران احصاء و مقرر شد نامه‌ای که در این زمینه و با مضمون ارائه مشکلات، تهیه شده در گروه کمیته مهندسی بازرگانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

بررسی نامه دبیرخانه سندیکا با موضوع تغییرات تعرفه‌ای، محور دیگر این جلسه بود که اعضای حاضر با تایید بر مشکلاتی از قبیل تک نرخی نبودن ارز، نبود ثبات و غیرواقعی بوددن قیمت، نظرات خود را بیان کردند. آنها تاکید داشتند که با توجه به شرایط ناثبات ارز و قیمت‌ها، امکان اعلام تعرفه وجود ندارد لذا پیشنهاد می‌شود نرخ روز برای فهرست بها و تعرفه­ کالاهایی که شامل واردات هستند، بر اساس 5 درصد افزایش نرخ ارز در نظر گرفته شود.

با توجه به تعدد اعضای کمیته تخصصی مهندسی بازرگانی و تنوع فعالیت­ شرکت‌های عضو این کمیته، با موافقت اعضا مقرر شد شرکت‌های عضو با توجه به زمینه فعالیت تفکیک شوند.

در پایان با توجه به ثابت نبودن قیمت‌ها در مناقصات جاری و به منظور جلوگیری از ورشکستگی شرکت­‌های مهندسی بازرگانی عضو کمیته، مقرر شد طی نامه­‌ای به شرکت‌­ها توصیه شود که به دریافت نقدی پروژه­ ها و قراردادهای مربوطه مبادرت بورزند. همچنین بنا شد این موضوع در نامه ارائه مشکلات به اتاق بازرگانی نیز لحاظ شود. 

انتهای پیام/ 

امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.