تمرکز سندیکا بر تعامل سازنده و اثرگذار با وزات صمت

در سی و پنجمین جلسه هیات مدیره سندیکا مقرر شد موضوع شرکت‌های پیمانکار و مشاوران صنعت برق نیز در وزارت صمت با تشکیل کارگروه مشترک مطرح و برای آن چاره‌اندیشی شود.
تمرکز سندیکا بر تعامل سازنده و اثرگذار با وزات صمت
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۱۴







سی و پنجمین جلسه دوره هفتم هیات مدیره سندیکا بیست و هفتم آبان سال جاری در محل سندیکا برگزار شد.
در ابتدای جلسه دبیر سندیکا گزارشی از اقدامات سندیکا ارائه داد. برگزاری نسشت آشنایی اعضا با بخشنامه جبرانی ارز، پیگیری مطالبات اعضا، محاسبه میزان ارزبری تجهیزات با استعلام از اعضا و ارائه به شرکت توانیر، جلسه با رییس اتاق بازرگانی تهران در خصوص مشکلات صنعت برق و همچنین نشست مشترک با وزارت صمت، نمایندگان بورس کالا، شرکت ملی مس و ایمیدرو درکارگروه مس وزارت صمت و بازگشت نحوه عرضه مس به روال سابق با نرخ بهره پایین­تر و همچنین انتخاب نماینده سندیکا در هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی، بخشی از اقدامات سندیکا در طول دو هفته گذشته بوده است.

ارائه گزارش سندیکا در خصوص چالش‌ها و پتانسیل‌های صادراتی صنعت برق به اتاق تهران جهت طرح در نشست نمایندگان اتاق با مقامات ارشد کشور، برگزاری جلسه شورای ارزیابی شرکت و انجام توافقات نهایی برای تبادل تفاهم‌نامه همکاری در راستای موضوعات ارزیابی و تشخیص صلاحیت و نیز درخواست وزارت صمت از سندیکا برای اعلام نقطه نظرات پیشنهادی در خصوص کتاب مقررات صادرات و واردات بخش دیگری از گزارش دبیر بود.

پیگیری مسائل و منافع شرکت‌های عضو از طریق کمیسیون صنایع مجلس محور دیگر جلسه بود. با توجه به اعلام آمادگی سخنگوی کمیسیون صنایع به منظور پیگیری مسائل شرکت‌های صنعت برق در این کمیسیون، مقرر شد سندیکا با هماهنگی کمیسیون انرژی مجلس موضوعات مترتب بر فعالان صنعت برق را از طریق کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز پیگیری کند. همچنین مقرر شد سندیکا از ظرفیت‌های کمیسیون ویژه نیز برای پیگیری حقوق اعضا بهره گیرد.

در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه وزارتخانه‌ای مشخص به عنوان متولی شرکت‌های پیمانکار و مشاوران صنعت برق در کشور وجود ندارد، مقرر شد این موضوع درکارگروه مشترک سندیکا و این وزارتخانه مطرح شده و برای آن چاره­اندیشی شود. همچنین مقرر شد برگزاری جلسه‌ای با وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت و معاون جدید امور صنایع وی، به منظور طرح مشکلات شرکت­ها و همچنین موضوع متولی­گری حوزه پیمانکاری و مشاوره صنعت برق در دستور کار دبیرخانه سندیکا قرار گیرد.

همچنین گزارشی در خصوص اثرات تحریم­ها بر صنعت برق توسط معاونت پژوهش و برنامه­ریزی ارائه و مقرر شد معاونت پژوهشی با همکاری کمیته مشاوران سندیکا، اطلاعات لازم را برای تکمیل این گزارش و استخراج جزییات آسیب­های وارده به صنعت برق پس از اعمال تحریم‌ها گردآوری به نهادهای ذیربط ارائه نماید.

در ادامه جلسه پیش نویس دستورالعمل نحوه جبران خسارات ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمان­های ریالی فاقد تعدیل مربوط به شرکت‌های توزیع بررسی و مقرر شد ضمن بررسی همه جانبه این پیش نویس، در کوتاه­ترین زمان اصلاحات و نقطه نظرات پیشنهادی سندیکا به توانیر ارائه شود. همچنین مقرر شد سندیکا طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت توانیر، خواستار جلوگیری از اقدامات قراردادی کارفرمایان و اخذ دستور از وزیر نیرو برای خاتمه قراردادها و اولویت بندی قراردادها شود.

 اعضای هیات مدیره در ادامه جلسه موضوع عضویت سندیکا در تشکل های بالادستی را مطرح و مقرر کردند که گزارشی از میزان اثرگذاری و نتایج عضویت سندیکا در این تشکل‌ها در اختیار اعضای هیات مدیره قرار گیرد تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.  

 در پایان جلسه از آقایان بهزاد، مسائلی، برزی‌مهر و دبیرخانه سندیکا بابت برگزاری نشست آشنایی اعضا با بخشنامه جبرانی ارز، همچنین از تلاش‌های دبیرخانه برای حضور موثر در نمایشگاه بین المللی صنعت برق و نمایشگاه جانبی کنفرانس بین المللی برق و برگزاری نشست‌ها و ایجاد فضای مناسب به منظور تقویت ارتباط اثربخش سندیکا با مقامات ارشد صنعت برق و نمایندگان مجلس و انعکاس مشکلات اعضا تقدیر شد. همچنین از معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سندیکا بابت تهیه گزارش‌های دقیق و جامع کارشناسی تقدیر به عمل آمد.



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.