پیشنهادات و راهکارهای برون رفت از شرایط بحرانی در صنعت آب و فاضلاب کشور

انجمن صنفی شرکت‌های صنعت آب و فاضلاب طی نامه ای به وزیر نیرو، پیشنهادات و راهکارهای برون رفت از شرایط بحرانی در صنعت آب و فاضلاب کشور را مطرح کرد.
پیشنهادات و راهکارهای برون رفت از شرایط بحرانی در صنعت آب و فاضلاب کشور
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۷/۲۶




انجمن صنفی شرکتهای صنعت آب و فاضلاب طی نامه ای به رضا اردکانیان، وزیر نیرو پیشنهادات و راهکارهای برون رفت از شرایط بحرانی در صنعت آب و فاضلاب کشور را مطرح


همانگونه که مستحضر می باشید آثار و تبعات زیانبار تحریم های خارجی و بحران شدید اقتصادی داخلی بیش از همه دامنگیر طرحهای توسعه ای کشور و پیمانکاران و سازندگان و مشاورین شاغل در این بخش شده و به شکل بی سابقه ای موجب کاهش فعالیت آنها گردیده و بسیاری از آنها را در آستانه تعطیلی کامل قرار داده است.

فارغ از تمام انتقادات و ایراداتی که مطرح است و فارغ از اینکه چه کسانی و تا چه اندازه مسئول به وجود آمدن این وضعیت می باشند، اکنون زمانی است که حفظ و نجات بنگاه های اقتصادی و فعال نمودن آنها با هدف عبور از شرایط بحرانی و مقابله با رکود و بیکاری به یکی از مهمترین ضرورت های اقتصادی کشور بدل شده و حسب تجربیات گذشته، فعال شدن صنعت احداث می تواند نقش زیادی در این مهم داشته باشد.

ضرورت توجه و تمرکز بر موضوع فوق ایجاب می نماید تدابیر و تصمیماتی فوری برای کاهش مشکلات شرکتهای شاغل در این  بخش اتخاذ شود به نحوی که خواسته های حداقلی آنها که متضمن حفظ موجودیت و ادامه کارشان می باشد به صورت اضطراری و در حداقل زمان ممکن تامین و عملیاتی شود و شرایطی فراهم گردد تا آنها قادر به حفظ نیروها و پیش گیری از تعطیلی پروژه ها شوند.

به موجب اعلام اکثر تشکلهای صنفی و دستگاه های اجرایی و شورای عالی فنی استانها و همچنین بر اساس بررسی های انجام شده توسط این انجمن مهمترین راه کارهای پیش رو برای گذار از شرایط فوق با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود کشور به شرح پیوست به اسحضار می رسند و از جنابعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی وزارت نیرو تقاضا می شود دستور فرمائید با در نظر گرفتن شرایط اضطراری کنونی و به دور از دیوان سالاری و تشریفات رایج، اقدامات عاجل در جهت تحقق موارد مطروحه انجام شود.

خاطر نشان می سازد مدیران و اعضای این انجمن صنفی برای همکاری موثر در تمامی زمینه ها آمادگی کامل داشته و انتظار دارند برای پیاده سازی راه کارها و تصمیم گیریها به مشارکت گرفته شوند.

پیشنهادات و راه کارها در موارد زیر به پیوست تقدیم می گردد:

  1. توقف اخطارها و تهدیدها و پیش گیری از خلع ید و ضبط ضمانتنامه ها
  2. استفاده از ظرفیت های قانونی و قراردادی موجود
  3. ضرورت محاسبه و پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز در پروژه ها
  4. جبران هزینه های تنزیل اوراق و اسناد بدهی
  5. لزوم اعلام شاخص  و تعدیل ماهیانه و پرداخت مابه التفاوت بهای مصالح اصلی
  6. لزوم جایگزینی تولیدگنندگان داخلی به جای سازندگان خارجی در لیست تامین کنندگان
  7. به روز رسانی قراردادهای سرمایه گذاری با توجه به شرایط بحران
  8. استمهال بدهی های مالیاتی و توقف عملیات اجرائی
  9. استمهال بدهی های بیمه و توقف عملیات اجرائی
  10. رعایت مصوبات بانک مرکزی از سوی بانک ها و استمهال واقعی بدهی های بانکی بدون اخذ جریمه
انتهای پیام/ 


امتیاز دهید :


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.