تصمیم اتاق بازرگانی تهران برای ارجاع مشکلات صنعت برق به رئیس‌جمهور/سندیکا گزارش مشکلات را تهیه می‌کند

جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان سندیکای صنعت برق ایران دوازدهم شهریور سال جاری در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.
تصمیم اتاق بازرگانی تهران برای ارجاع مشکلات صنعت برق به رئیس‌جمهور/سندیکا گزارش مشکلات را تهیه می‌کند
تاریخ : ۱۳۹۷/۰۶/۱۷






جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان سندیکای صنعت برق ایران دوازدهم شهریور سال جاری در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.  

در این جلسه که هدف آن طرح مشکلات فعالان بخش خصوصی صنعت برق بود، مهندس بخشی رئیس هیات مدیره سندیکا ضمن تقدیر از حمایت‌های اتاق، و بیان موفقیت های سندیکا به مشکلات شرکت های صنعت برق در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: با نوسانات اخیر بسیاری از پروژه های برق متوقف شده است و لازم است که برای حل آن تدبیری بکار رود.

نمایندگان سندیکا در جلسه به اتفاق از اتاق بازرگانی درخواست داشتند که با انعکاس مشکلات صنعت برق به مدیران ارشد دولت و مذاکره با آنها در این خصوص، زمینه حل و فصل مسائل این بخش را فراهم کنند. از جمله راه کار های مورد تاکید در این جلسه اعلام شرایط فورس ماژور یا هارد شیپ از سوی دولت در خصوص قراردادهای صنعت برق بود.

در ادامه جلسه مهندس کلاهی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به مشکلات تامین مس و آلومینیوم مورد نیاز فعالان برق اشاره کرد و گفت: شرایط بازار، شرکت‌های سازنده سندیکا را در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه ساخته است لذا لازم است راهکارهای ارائه شده که مبتنی بر دو موضوع نحوه مدیریت عرضه و تقاضاست، پیاده سازی شود تا هم تقاضا واقعی باشد و هم عرضه به مقدار مناسب انجام شود.

مهندس وفایی، رئیس هیات مدیره تولید رعد نیز از عدم ثبات اقتصادی در کشور ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که در این وضعیت، شرکت‌ها نمی‌توانند فعالیت‌های خود را مدیریت کنند لذا از اتاق درخواست داشت پیگیر مشکلات این شرکت‌ها باشند و برای حل آنها با دولت مذاکره کنند.

بیان مشکلات نظام بانکی و دشواری‌های انتقال پول به داخل کشور دیگر محور جلسه بود که از سوی مهندس رهنما نایب رئیس هیات مدیره سندیکا طرح شد. وی همچنین تاکید داشت که تعدیل قراردادها کفاف نوسانات قیمت را نمی‎دهد و شرایط هاردشیپ باید اعلام شود.

در ادامه آقایان مهندسی بردبار، صالحی و سعادتی ضمن قدردانی از حمایت اتاق از سندیکا، بحث مطالبات شرکت‌ها را مطرح کرده و خواستار پیگیری آن از سوی اتاق شدند. مهندس برزی مهر دبیر سندیکا نیز به اقدامات انجام شده از سوی این تشکل برای حل مشکلات اعضا اشاره و تصریح کرد که مشکلات فعالان صنعت برق در قالب موضوعات مختلف از قبیل ارزبری قراردادها، قراردادهای متوقف، مطالبات اعضا به طور جد در حال پیگیری است و رایزنی‌هایی با وزارت نیرو، وزارت صمت و شرکت توانیر در این مورد صورت گرفته است.

همچنین دکتر اسدی معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی سندیکا نیز تاکید کرد که بحران صنعت برق در حال تبدیل به بحران ملی برای اقتصاد بخش خصوصی است و اگر سرمایه‌گذاری لازم صورت نگیرد و اقتصاد برق به با همین رویه پیش برود، بخش صنعت کشور در سطح گسترده در آینده‌ای کوتاه با مشکلات جدی در تامین برق روبرو خواهد شد.

در پایان جلسه مهندس خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حمایت‌های اتاق از فعالان بخش خصوصی و همینطور سندیکای صنعت برق ایران ادامه خواهد داشت، گفت: اتاق بازرگانی برای حل مشکلات صنایع کشور گزارش‌هایی در 5 محور تهیه کرده است که به دفتر ریاست جمهوری ارائه خواهد شد. وی اعلام کرد که گزارش  چالش ها و راهکارهای صنعت برق نیز به گزارش های تهیه شده اضافه شود و مقرر شد سندیکا در این زمینه گزارشی جامع تهیه کرده و آن را به اتاق تحویل دهد تا برای بررسی و پیگیری به دفتر ریاست جمهوری ارسال شود.  



امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.