مصوبه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در خصوص مودیان مالیاتی

شرکت‌های عضو سندیکای صنعت برق ایران
مصوبه کمیته موضوع ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در خصوص مودیان مالیاتی
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۳/۲۴







به اطلاع می‌رساند سازمان امور مالیاتی نسبت به اجرای مصوبه سی و هفتمین جلسه کمیته ماده 12(ماده 76 سابق) مورخ 25/03/95 با موضوع " رد دفاتر مودیان مالیاتی توسط کمیسیون بند 3 ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم 1380 به سبب ابهام در اجرای ماده 169 مکرر در خصوص معاملات غیر‌واقعی اعلام شده به صورت عمدی و سهوی توسط شخص ثالث " اقدام کرد.

این اقدام سازمان امور مالیاتی که منجر به اصلاحات ذیل و همکاری مناسب با بخش‌خصوصی جهت تکریم ارباب‌رجوع و رفع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی کشور می‌باشد، به شرح ذیل صورت پذیرفته است:

  1. ادارات سازمان امور مالیاتی موظف شده‌اند تا اطلاعات تماس و شناسایی اشخاص ارسال‌کننده اطلاعات معاملات مرتبط با مودی معترض شده را اعلام نمایند.
  2.  سازمان متعهد گردیده است تا دسترسی مودیان محترم مالیاتی را در سامانه صورت معاملات فصلی به اطلاع ارسال‌کننده مرتبط با معاملات ایشان را که از جانب سایر مودیان مالیاتی ارسال شده فراهم آورد.
  3. سازمان امور مالیاتی کشور دسترسی یاد شده در سامانه موضوع ماده 169 مکرر به منظور رفع‌مغایرت‌های احتمالی در فهرست معاملات را قبل از شروع فرآیند رسیدگی‌های مالیاتی ایجاد کرده است.
  4. این دسترسی در تاریخ 25/2/96 برای مودیان مشمول اجرای مقررات مربوط به ارسال فهرست معاملات فراهم شده و اطلاع‌رسانی به مودیان نیز از طریق ارسال پیامک صورت پذیرفته است.

در حال حاضر اطلاعات مربوط به معاملات صورت پذیرفته مودیان برای سال های 91 الی 94 در سامانه صورت معاملات فصلی قابل مشاهده است.

مراتب جهت اطلاع و بهره برداری اعضای محترم سندیکا اعلام می‌گردد.

جهت دریافت نامه اینجا کلیک کنید








امتیاز دهید :


ماهنامه ستبران

آرشیو

طراحی سایت از پارسیان مهر

© تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به سندیکای صنعت برق ایران است.